Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Allianz si kvůli rušení premiér filmů vyčlenila půl miliardy eur

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Největší evropská pojišťovna, německá Allianz, se připravuje na záplavu žádostí o pojistné plnění kvůli tomu, že filmová a televizní studia musela vzhledem k pandemii nemoci covid-19 omezit produkci, napsala dnes agentura Bloomberg. Divize Allianz, jež se označuje za největšího pojistitele Hollywoodu, si na výplaty za pojistné události spojené s pandemií tento rok vyčlenila 488 milionů eur (13,3 miliardy Kč). Většina žádostí přichází ze zábavního průmyslu.

Natáčení filmů a televizních programů se ve Spojených státech a dalších zemích kvůli pandemii zastavilo nebo redukovalo. Produkční společnosti se domáhají peněz za pojistné události.

"Filmová produkce oživuje pomalu," konstatoval Thomas Sepp z divize Allianz Global Corporate & Specialty. Toto tvrzení podle něj zvláště platí pro americká studia.

Zábavní průmysl se potýká s dopady koronavirové krize, kvůli níž byly například odloženy letní olympijské hry v Tokiu. Omezování sdružování na veřejnosti vedlo k dočasnému zavírání divadel a kin.

Britská společnost Cineworld, druhý největší provozovatel kin na světě, například v pondělí oznámila, že dočasně zavírá svá kina ve Spojených státech a v Británii. Televizní společnosti kvůli omezené produkci jen obtížně naplňují vysílací čas.

Pojišťovny se potýkají se záplavou žádostí o výplatu pojistného kvůli ušlému zisku a někteří pojistitelé přestali prodávat pojištění proti dopadům budoucích pandemií. Allianz nebude napříště pokrývat ztráty spojené s pandemií nemoci covid-19, uvedl Sepp.

Témata:  Allianz pojišťovna Koronavirus COVID-19 kina filmy

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.