Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Agent s právem zabíjet a rozbíjet. Jaké škody napáchal James Bond ve filmu Spectre?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Střelba, rány a výbuchy ve 24. bondovce vyvolaly u odborníků z Allianz profesní zvědavost. Místo hodnocení rizik z průběhu natáčení ale tentokrát zvolili jinou disciplínu. Rozhodli se spočítat, kolik by činil účet za poslední misi dlouholetého klienta Allianz Jamese Bonda. Výsledek? Téměř 17 miliard korun.

Jako zaměstnanci jednoho z největších světových pojistitelů v zábavním průmyslu mají experti z Allianz k filmům blízko. Odhadnout ztráty, které by mise Spectre způsobila v reálném světě, ale nebylo vůbec snadné. Škod při poslední záchraně světa bylo zkrátka příliš mnoho. Podrobně se jim věnoval klientský časopis Allianz Deutschland „1890“.

Jen během prvních scén filmu v Mexico City padly podle kvalifikovaného odhadu k zemi domy v hodnotě 200 milionů korun. Škody na budovách v Římě by se vyšplhaly až na 1,4 milionu a společně se stodolou, která vzplála v Rakousku, by její majitel přišel téměř o 5,5 milionu korun. A co výbuch po boji s Hinxem? „Šlo o největší explozi v dějinách filmu,“ uvádí Michael Schoch z likvidace pojistných událostí německé Allianz. Hrubým odhadem by způsobila škodu ve výši 9,5 miliardy korun. 

Diváci si budou také pamatovat na rozhodující souboj s Franzem Oberhauserem, který se odehrával v Londýně a došlo při něm k poničení jednoho ze symbolů této metropole, mostu Westminster Bridge. Účet za tuto scénu by dosáhl výše 54 milionů korun. A zničení ústředí tajné služby MI6? Přičtěte dalších 6,7 miliard…

Allianz, která již přes 100 let pojišťuje hollywoodské filmy, se letos již potřetí stala oficiálním pojistitelem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary. 

Témata:  pojišťovny Allianz pojišťovna zbraně

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy