Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

COOP a Česká pošta spojují síly. Zahajují rozvoz potravin v menších obcích

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Facebook

Skupina COOP provozující největší síť prodejen s potravinami testuje od 4.12. v mikroregionu Hlinecko spolupráci s Českou poštou na rozvozu potravin. V rámci zkušebního provozu bude rozvoz nabízen v 25 obcích. Za dovoz potravin si zákazníci zaplatí 77 Kč.

Podle Lukáše Němčíka, místopředsedy COOP pro služby, spolupráce s Českou poštou dává smysl a zajistila by dovoz potravin i v regionech, které doposud žádná rozvážková firma neobsluhuje. To je i případ mikroregionu Hlinecko, kde projekt startuje. „Máme základnu obchodů na venkově, a právě sem směřujeme náš společný projekt. Díky našim obchodům totiž zvládneme obsluhovat venkovské oblasti jednodušeji než rozvážkové služby, které vozí zboží z centrálních skladů a podporujeme tak i lokální zaměstnanost,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Pošta a obchod jsou na venkově typicky umístěny v bezprostřední blízkosti, to je případ i pilotního regionu. „Velmi jednoduchá logistika a naše přítomnost po celém území republiky je důvodem, proč nám spolupráce dává smysl,“ doplňuje Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty.

Zapojení zaměstnanců pošty může navíc podle České pošty velmi zjednodušit i objednávání zboží pro seniory. „Chceme nabídnout možnost objednat si zboží i přímo u doručovatelů. Pošťáka si telefonicky objednáte, ten ke klientovi přijede a na místě spolu zboží objednají,“ vysvětluje Miroslav Štěpán.

Z obchodního pohledu bude služba založena na platformě e-coop.cz, tedy e-shopu Skupiny COOP. Ta byla doposud využívána hlavně k objednávání zboží, které si zákazníci následně mohou vyzvednout ve zhruba 400 kamenných prodejnách COOP. V praxi si zákazníci budou moci objednat zboží do půlnoci, platba bude možná kartou, a to i při osobní objednávce u doručovatele. Zákaznici budou při objednávce informováni o čase doručení a zaměstnanec pošty s nimi bude v kontaktu i pomocí mobilního telefonu. Pro účely pilotního provozu vybaví Česká pošta své vozy chladícími boxy pro bezpečné uchování potravin. Zákaznici, kteří zaplatí kartou Mastercard navíc získají 100 Kč na další nákup. Kromě srovnatelné ceny za rozvoz a pokrytí i méně obydlených oblastí, chce COOP zaujmout zákazníky i cenami a nabídkou regionálních produktů.

Nová služba doplňuje systém 24/7 prodejen a síť kamenných prodejen. „Chceme měnit nakupování v regionech tak, abychom snížili nutnost dojíždění za nákupy do měst a lidé si ve spojení s našimi obchody mohli obstarat maximum služeb,“ vysvětluje Lukáš Němčík dlouhodobou strategii sítě COOP.

Celý projekt je jako obchodní model zajímavý i pro Českou poštu. „Poštovní vozy zajíždějí pravidelně do všech lokalit. Rozšíření našich služeb o rozvoz potravin je další příležitostí, jak využít kapacit naší kontaktní sítě,“ říká Miroslav Štěpán.

Projekt podporuje také Sdružení místních samospráv ČR (SMS ČR), které zastupuje více než 2500 obcí. Podle Tomáše Dubského, místopředsedy SMS ČR, poslance a starosty obce Vysočina, která je zahrnuta do pilotního projektu v Mikroregionu Hlinecko, má venkov stále větší problémy s obchodní obslužností. „Celý projekt by mohl jak posílit postavení kamenných obchodů, které budou sloužit jako distribuční základna pro poštovní vozy, tak i pomoci řadě obyvatel, pro které je návštěva kamenného obchodu komplikovaná či třeba nepohodlná. Mně osobně je sympatické i to, že projekt vnímám jako udržitelný, protože nebude krajinu zbytečně křižovat více flotil aut a zboží se bude vozit z bezprostřední blízkosti,“ vysvětluje Tomáš Dubský. Celkově je důležité rozšiřovat služby České pošty a tím ji postupně transformovat. „Pošta se touto a dalšími podobnými službami více přibližuje občanům, kterým pomůže řešit jejich každodenní problémy. Existence poštovní pobočky se tak stává více důležitou nejen pro místo, kde přímo působí, ale i pro okolní obce,“ uzavírá Tomáš Dubský.

Témata:  COOP Česká pošta

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Skončil provoz domovů pro děti do tří let. O všechny děti z bývalých „kojeňáků“ je postaráno

Činnost dětských domovů pro děti do 3 let věku (DD3), označovaných také jako kojenecké ústavy, byla ke konci roku 2024 ukončena. Pro všechny děti byla nalezena jiná forma péče, která lépe odpovídá jejich konkrétním potřebám. DD3 představovaly překonanou službu, která není prospěšná pro vývoj nejmenších dětí. Česká republika navíc byla jednou z posledních evropských zemí, která tuto službu umožňovala. MPSV podporuje především neústavní péči.