Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Majitelé elektromobilů platí nejnižší povinné ručení

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Majitelé elektromobilů zaplatí za povinné ručení o několik desítek procent méně než vlastníci vozidel s klasickým spalovacím motorem. U havarijního pojištění si ovšem většinou připlatí. Pořizovací cena elektromobilů je totiž výrazně vyšší než v případě běžných vozidel.

Cena povinného ručení u elektromobilů je dnes oproti vozidlům s klasickým pohonem citelně nižší. „Zatímco například pro majitele elektromobilu BMW i3 o výkonu 125 kW vychází cena povinného ručení u jedné z pojišťoven na 1 400 korun, vlastník stejně výkonného BMW 320 se spalovacím motorem o zdvihovém objemu 1995 ccm si musí připravit 4 200 korun. Majitele elektromobilu tedy vyjde v tomto případě povinné ručení přibližně o dvě třetiny levněji,“ vypočítává analytik portálu ePojisteni.cz Ladislav Gruber. Tři čtvrtiny majitelů elektromobilů zaplatí do tří tisíc korun. Nejlevnější povinné ručení automobilu s elektrickým pohonem aktuálně vyjde na 1 193 korun ročně.

Elektromobily stále tvoří jen zlomek českého vozového parku a většina pojišťoven nemá speciální kategorii pro vozidla s alternativním pohonem. Tyto vozy obvykle zařazují do nejnižší kubatury a výsledná cena povinného ručení je tudíž velmi nízká. Ladislav Gruber k tomu dodává: „Pokud má pojišťovna speciální sazbu pro elektromobily, cena je zpravidla ještě výhodnější než u nejnižší kubatury vozidel s klasickým pohonem.“ Do výsledné ceny povinného ručení se samozřejmě promítá také věk, bydliště a bonusy či malusy pojistníka. Stejně jako u běžných vozidel zaplatí za povinné ručení nejvíce mladí řidiči s bydlištěm v Praze, kteří již zavinili dopravní nehodu.

Podle statistik ePojisteni.cz je mladých majitelů elektromobilů minimum. „Ze všech uzavřených smluv povinného ručení tvoří pojistníci ve věku do 25 let pouhé jedno procento. Nejsilnější skupinou jsou majitelé elektromobilů ve věku od 35 do 55 let, jichž je 78 procent. Poměrně překvapivé je silné zastoupení majitelů ve věku nad 65 let, a to 14 procent. Nejstarší pojistník má dokonce 77 let,“ uvádí Ladislav Gruber. Z hlediska pohlaví pojišťují elektromobily ve dvou třetinách případů muži. U přibližně jedné čtvrtiny pojištěných elektromobilů je pojistníkem právnická osoba. Nejvíce majitelů elektromobilů má bydliště ve Středních Čechách a Praze (51 %). Naopak nejméně jich poměrně překvapivě najdeme na Jižní Moravě (4 %).

Zatímco u povinného ručení majitelé elektromobilů výrazně ušetří, v případě havarijního pojištění je tomu naopak. Do výpočtu ceny havarijního pojištění totiž vstupuje tržní hodnota vozidla, a ta je v případě elektromobilů výrazně vyšší než u vozidel se spalovacími motory. „Pojistná hodnota vozidla je nejvyšší u Tesly, pohybuje se v průměru okolo jednoho milionu korun. V segmentu pojištění elektromobilů pozorujeme nastupující trend. Polovina ze všech těchto pojištěných vozidel není starší tří let,“ uvádí Ladislav Gruber.

Témata:  elektromobily

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.