Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

S přicházejícím jarem hrozí živelní pohromy. Máte dobře pojištěnou domácnost?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Rychle tající sníh, rozvodněná řeka, ale také střecha poškozená jarní vichřicí nebo úder blesku. To jsou nejčastější nepříjemnosti, kterými příroda na jaře trápí majitele domů, chat a chalup a zatěžuje jejich rodinné rozpočty.

Právě na jaře také řada z nich zjistí, že se jejich rekreační objekty staly přes zimu terčem lupičů či bezdomovců. Před škodami je ochrání pojištění nemovitosti a domácnosti. Především pojištění domácnosti si řada Čechů stále sjednává nesprávně, až 20 % pojistných událostí spadá do podpojištěných smluv a klienti se tak dočkají menšího pojistného plnění.

Pozor na podpojištění

Jarní nevyzpytatelné počasí umí potrápit nejednoho majitele domu či chalupy. „Stačí, když vám kolem zahrady protéká menší potůček. I malý potok se v době jarního tání promění v rozvodněnou řeku nesoucí bahno, větve i kameny. Následkem jsou pak škody na domech, zahradách, garážích či oddělených sklepeních,“ popisuje Vanda Kýpeť, produktová manažerka Slavia pojišťovny.

Nemalé škody zvládnou napáchat také jarní bouřky, které mohou být velmi intenzivní. Silný vítr, velké množství srážek, blesky a kroupy poškodí především střechy a okna. „Často se stává, že vlivem silného větru nebo úderu blesku spadne strom na střechu a poškodí střešní krytiny. Následně do objektu dále zatéká a dochází k dalšímu poškození na majetku,“ doplňuje Vanda Kýpeť.

Při sjednání pojištění domácnosti je jednou z nejpodstatnějších věcí správný odhad ceny majetku. „Klienti svůj majetek nezřídka podhodnotí a poté jsou překvapeni menším pojistným plněním. S takovými smlouvami se u pojištění domácnosti setkáváme až u 20 % pojistných událostí. Lidé si také často neuvědomí, že vyčíslenou částku je dobré průběžně ve smlouvě aktualizovat, třeba tehdy pokud si koupí do chaty elektroniku, zahradní traktor nebo v případě, že objekt prošel rekonstrukcí,“ upozorňuje Vanda Kýpeť a doplňuje, že průměrná škoda u pojistných událostí k pojištění domácnosti se pohybuje okolo 55 000 Kč.

Zloději nás zaskočit nemohou

Značné je i riziko vloupání do sezónně opuštěných nemovitostí, velikou roli přitom hraje iumístění budovy. Chalupa v obci je chráněna více, než chata v kolonii, nebo na samotě. Pokud majitel na jaře zjistí nevítanou zimní návštěvu, následně také přijde na to, že vloupání mu nabouralo už tak napjatý domácí rozpočet. Průměrná výše škody při vloupání se podle Slavia pojišťovny pohybuje kolem 48 tisíc korun.

„V takových případech nestačí jen pojištění nemovitosti, majitelé často zapomínají na vybavení chaty či chalupy. Právě na odcizeném vybavení totiž utrpí největší škody a s tím pomůže pojištění domácnosti,“ říká Vanda Kýpeť. Dodává, že riziko vloupání mohou majitelé omezit instalací bezpečnostních dveří, alarmů nebo kamer.

„Úroveň zabezpečení neovlivní přímo výši pojistného, má však vliv na rozsah pojistného krytí, což se odrazí ve výši pojistného plnění v případě pojistné události. Obecně platí pravidlo, že čím vyšší stupeň zabezpečení, tím vyšší limity pojistného plnění,“ upřesňuje Vanda Kýpeť.

Témata:  pojišťovny pojištění domácnosti bouřky

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.