Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jaká je průměrná výše vymožené kompenzace za opožděný či zmeškaný let?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nad opožděnými nebo zmeškanými navazujícími lety Češi již nemávají rukou, ale naopak stále častěji uplatňují svůj oprávněný nárok na kompenzaci. V letošní letní sezóně (květen – září) činila podle statistik společnosti Click2Claim průměrná výše takto vymožené kompenzace 292 eur (7534 korun), ve stejném období loni se jednalo o 283 eur.

Podle ředitele společnosti Click2Claim Františka Herynka průměrnou výši vymožené kompenzace ovlivňuje poměr vzdálenosti jednotlivých letů, které pak klienti takto „reklamují“. „Během letošního léta činila výše vymožené kompenzace 292 eur, protože zde měly větší zastoupení lety do 1500 kilometrů. U nich činí výše kompenzace 250 eur,“ říká František Herynk. „Ale například loňskou zimní turistickou sezonu, tedy v období od loňského října do letošního dubna, činila průměrná výše vymožené kompenzace 360 eur. Na této sumě se naopak podepsal vyšší poměr dálkových letů nad 3501 kilometrů, u nichž činí výše kompenzace 600 eur,“ dodává.Vzhledem k vyšší informovanosti veřejnosti o možnostech vyplývajících z příslušného Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 a narůstajícímu počtu letů se zvyšuje i množství případů reklamací, které společnost řeší. Zatímco v loňském roce jich bylo okolo 14.500, v letošním roce podle průběžných čísel odhaduje jejich nárůst až o 70 procent. Za zvyšujícím se počtem žádostí stojí podle Františka Herynka prudký nárůst – až o 110 procent – případů, kdy v zahraničí dochází ke zmeškání navazujících letů.

Mezi klienty společnosti převažují tací, kteří si svoje cesty a dovolené plánují sami. Podle dat za prvních deset měsíců tito lidé tvořili v portfoliu klientů 73 procent. Stejné nároky na kompenzaci však mají i klienti cestovních kanceláří a ty potvrzují, že se na tuto službu jejich klienti ptají stále častěji. „Tuto službu ve spolupráci s Click2Claim nabízíme nově od loňského podzimu a naši klienti to velice oceňují. Jen během letošní letní sezony bylo našimi klienty uplatněno a úspěšně vyřízeno několik desítek žádostí o kompenzaci. Jednalo se především o lety do Antalye, Barcelony a na řecké ostrovy,“ uvedla mluvčí cestovní kanceláře FIRO-tour Eva Němečková.

Témata:  Cestování letadla lidé

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.