Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi smlouvy neřeší a všichni dohromady přicházejí o miliardy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Je to skoro přesně rok, kdy odstartovala nová služba Suri, převratná novinka na pojistném trhu, která svým klientům hlídá pojistné smlouvy tak, aby stále platili co nejméně a získávali co nejvíce. Roční fungování jen potvrdilo, že Češi své pojistné smlouvy opravdu neřeší.

Pokud bychom všichni dbali o aktuálnost svých pojistných smluv, dokázali bychom – pochopitelně k ne příliš velké radosti pojišťoven – ušetřit v součtu řádově miliardy korun. Podle výpočtů Suri jen čeští motoristé každým rokem na havarijním pojištění a povinném ručení zaplatí pojišťovnám alespoň o pět miliard korun více, než by museli (viz příloha Krátký komentář Pavla Jechorta na téma přepojištěnosti). Podle výzkumu služby Suri totiž většina lidí neřeší zastarávání pojistných smluv a třeba průměrná délka smluv z oblasti pojištění domácností činí 6 let, v případě pojištění automobilů 5 let. V případě jejich aktualizace tak mohou lidé výrazně ušetřit, či si za stejné peníze podstatně zlepšit pojistné podmínky.

Ze zjištění Suri vyplynulo, že skoro dvě třetiny (61 %) Čechů neví, co je to výročí smlouvy a zhruba stejný počet lidí (64 %) muselo s výpovědí smlouvy počkat – tj. zažilo situaci, kdy chtěli zrušit smlouvu, ale museli počkat, protože byla uzavřena na určité období. Přestože mezi mnohými lidmi panuje přesvědčení, že strážcem domácí kasy jsou ženy, tak podle výzkumu Suri se o smlouvy častěji starají muži (42 %) než ženy (30 %) a překvapivě jen minimum párů (2 %) postupuje společně (zbytek pak nedokáže odpovědět).

Právě podobná zjištění stála u startu služby Suri, která vyhledává, porovnává a doporučuje nejvýhodnější pojišťovací a finanční produkty na trhu a zároveň uzavřené smlouvy reviduje a neustále porovnává s ostatními nabídkami na trhu, čímž zajišťuje jejich stálou aktuálnost. „Z osmi tisíc klientů, kteří přes Suri v průběhu prvního roku uzavřeli smlouvu skoro třetina klientů (30 %) změnila při revizi produkt za výhodnější, přičemž 73 % klientů ušetřilo více než 25 % ceny pojištění,“ říká Pavel Jechort.

Jedni chtějí ušetřit…

Většina lidí (podle poznatků Suri 60 %) chce především ušetřit. A zkušenosti Suri z prvního roku fungování přitom ukazují, že úspory mohou být i velmi vysoké. „Jeden příklad za všechny: řešili jsme pojištění vozu Subaru Forester z roku výroby 2007. Majitel za povinné ručení a havarijní pojištění zaplatil 17 000,- Kč a to s plnými bonusy za bezeškodní průběh. Suri cena činila 12 607,- Kč a to při pojistném limitu 50/50,“ říká Pavel Jechort, ředitel Suri. (Pozn. první limit 50 milionů korun se vztahuje na škodu na zdraví či usmrcení, druhý na škody na majetku).

Jiným typickým příkladem může být pojištění jednoho z nejrozšířenějších automobilů u nás – Škody Octavia Combi. „Majitel za vůz z roku výroby 2011 platil za povinné ručení a havarijní pojištění v součtu 8 650,- Kč a to při limitu 50/50 a s plnými bonusy za bezeškodní průběh. Při zachování parametrů činila Suri cena 6 730,- Kč, což představuje snížení o více než čtvrtinu,“ říká Pavel Jechort.

…druzí získat více

Jiní klienti zase preferují zachování výše pojistky, avšak výměnou za lepší služby a vyšší krytí. Opět podle zkušeností z prvního roku fungování Suri se ukazuje, že tato skupina čítá asi 40 % zákazníků. „Pro zákazníka v rámci obnovy povinného ručení jsme získali oproti původnímu pojistnému limitu 35/35 (pozn. první limit 35 milionů korun se vztahuje na škodu na zdraví či usmrcení, druhý na škody na majetku) u nejmenované pojišťovny mnohem zajímavějších 200/200 za tu samou cenu povinného ručení,” dává další příklad Pavel Jechort a dodává, že nejednou se při revizi smluv podaří spojit úsporu i s vyšším plněním: „Majitel Fordu Mondeo z roku 2006 platil za povinné ručení 8 300,- Kč a to při limitu 35/35 a s bonusem za 24 bezeškodních měsíců. Přes Suri se dostal na cenu 6 300,- Kč a to při limitech 60/50,“ dodává Pavel Jechort.

Témata:  pojišťovny lidé finance

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.