Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejnižší limit při autopojištění nemusí vždy stačit

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Zákonem stanovený nejnižší limit povinného ručení je 35 miliónů korun na škodách na majetku a 35 miliónů na škodách na zdraví. Ne vždy je tento limit dostatečný. Okřídlený vtip říká, že nejdražší havárii, jakou může řidič způsobit je, když nabourá do autobusu amerických právníků. Realita bývá často mnohem banálnější.

„Nejdražší nehodu, jakou jsme řešili, způsobil řidič cisterny převážející naftu před deseti lety,“ vzpomíná likvidátor Allianz pojišťovny Libor Zapletal a dodává: „Nafta z havarované cisterny kontaminovala půdu v přilehlých zahradách i potok, který protéká obcí. Sanační práce trvaly až do letoška. Za škody, které nehodou vznikly, jsme zaplatili 79 miliónů korun. Tato částka ale může ještě narůst, protože oblast havárie je nadále monitorována.“

Podle statistiky Allianz největší škody způsobují řidiči nákladních automobilů, kteří cestují napříč Evropou. To je i případ nehody českého kamionu v Belgii, kdy řidič nedal přednost místnímu motorkáři a způsobil mu těžké zranění. Cena za léčebné výlohy, ztížení společenského uplatnění a újmy na zdraví se vyšplhala téměř na 62 miliónů korun. Nehodu s úmrtím způsobil řidič jiného kamionu v Itálii. Odškodné, které musela pojišťovna uhradit, činilo více než 35 miliónů korun.

Není ale pravidlem, že největší škody musejí připadat na vrub jen řidičům kamionů. Výši škody ovlivňuje i fakt, že náhrady jsou počítány v místních cenách. Proto by zejména řidiči cestující do zahraničí měli při uzavírání pojistek dobře zvážit limit pojistného plnění.

Témata:  auta pojišťovny

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.