Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

„Honil jsem na motorce na poli klokana a zlomil jsem si při tom žebro“ aneb unikátní pojistné případy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Toto není apríl, ale neuvěřitelné úrazy, které se opravdu staly. NN Životní pojišťovna (dříve ING Životní pojišťovna) vyplatila v roce 2014 celkem 15,5 tisíce klientům pojistné plnění v celkové výši 473 milionů Kč. Přestože pojistná událost je zpravidla nepříjemnou a smutnou záležitostí, najdou se i úsměvné situace. Třeba ta z titulku se skutečně stala.

Příběhy, kterým se dá těžko uvěřit

„Pán, který honil na motorce klokana, byl pojištěn, a pojistná částka mu samozřejmě byla vyplacena po skončení léčby. Přestože samotný příběh, který se váže k zranění, je neuvěřitelný, nic to nemění na skutečnosti, že utrpěl zlomeninu, a měl tedy nárok na kompenzaci," doplňuje Pavlína Mráčková, která má v NN Životní pojišťovně (dříve ING Životní pojišťovně) na starosti výpovědi smluv a řešení pojistných událostí.

Každý si asi představí, jak bolestivá je zlomenina žebra, málokdo se ale ubrání úsměvu nad kuriózními okolnostmi. A to je jen začátek seznamu neuvěřitelných příběhů, které si pojišťovny vyslechnou od svých klientů.

„Velmi často se musíme dotázat na podrobnosti případu, jinak nejsme schopni posoudit relevanci situace. Jindy nám stačí lékařská zpráva,“ dodává Pavlína Mráčková.

Normální okolnosti

Některé příběhy jsou jako vystřižené z bláznivých komedií. Klient například informoval pojišťovnu o nehodě, která se mu stala na vyznačené sjezdovce. Za normálních okolností by nad zprávou nikdo nepozastavil, jenže pokoření sjezdovky na kajaku během silvestrovské noci nelze nazvat normálními okolnostmi.

„Klientovi jsme během telefonátu museli vysvětlit, že při takových situacích budeme muset zkoumat, zda bezprostředně před událostí náhodou nepožil alkohol. Pokud by se prokázal alkohol v krvi, pojistné plnění by bylo buď kráceno, nebo by šlo o pojistnou výluku a nebylo by mu vůbec vyplaceno. Klient se už bohužel neozval,“ konstatuje Pavlína Mráčková.

Tyto události mohla NN zaznamenat jen díky tomu, že jejich autoři byli pojištěni. Kolik kuriózních nehod se však stane každý den, aniž postiženým pomůže pojistné plnění, se vyčíslit nedá. Jisté však je, že lidé bez životního pojištění si musí výpadek příjmu či náklady na léčení hradit sami namísto toho, aby jim s tím pomohla pojišťovna.

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.