Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tisíce lidí ohlásily pojišťovnám škody. Ne vždy dostali peníze

Tisíce lidí ohlásily pojišťovnám škody. Ne vždy dostali peníze

Foto: Pixmac

Rozmarné léto obnažuje více než kdy předtím to, co pojišťovny v rámci běžné pojistky domu a domácnosti proplatí a co ne. Jen letos po silných bouřkách, smrštích a vichřicích už u pojišťoven ostrouhaly celkově tisíce lidí. V sobotním vydání o tom informuje Právo.

Pojišťovny však shodně tvrdí, že případů, kdy po řádění živlů nemohly vyplatit peníze z pojistek, je procentuálně velmi málo. „Takovýchto případů evidujeme zhruba jedno procento z celkového počtu všech škod,“ tvrdí Renata Svobodová z České podnikatelské pojišťovny (ČPP). „Výluky u pojištění domů a domácností proti škodám z přírodních živlů prakticky nejsou. Individuálně se může stát, že plnění je kráceno z důvodu závažné nedbalosti, například nechá-li klient otevřené střešní okno během bouřky,“ řekla Právu Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa. Když se ale vezme v úvahu, kolik jen letos pojišťovny dostaly hlášení škod kvůli řádění živlů, tak celkově, za všechny pojišťovny, tisíce lidí z nějakého důvodu nedostaly nic. Pojišťovny Právu nesdělily, kolik hlášení letos odmítly, s tím, že tyto případy řeší individuálně a těžko by se jim to vyčíslovalo; některé uvádějí jen procentuální podíly. I z nich však lze vyvodit, že jde až o tisíce pojištěných občanů, kteří jsou najednou překvapeni, že se vlastně pojistili špatně a nemají na plnění pojistné události nárok.

Témata:  pojišťovny

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.