Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Co byste měli vědět o postupu práce pojišťoven

Co byste měli vědět o postupu práce pojišťoven

Foto: Flick / CC khadera

Povodně, hurikán, krupobití a další živelné katastrofy se bohužel dějí stále častěji. Jen v Praze se škody za červnovou povodeň odhadují na 2 miliardy korun. Velké pojišťovny jednotlivě hlásí pojistné události až za 1,3 miliardy. Výši příspěvku pojišťovny může, mimo typ smlouvy, ovlivnit i vaše připravenost a informovanost.

Odklízení škod Pojišťovny mají nejraději, pokud s odklízením počkáte až na příjezd jejich mobilního technika, který škody posuzuje. V případě, že by odkládání likvidace způsobilo další ztráty a ohrožovalo vaše zdraví, úklid neoddalujte. Vše ale pečlivě zdokumentujte. Věci vyfoťte nebo natočte tak, jak je najdete. Dobré je pořídit záznamy i z jejich přemisťování. Poškozené předměty, které nepodléhají zkáze, odložte stranou. Technik je bude později prohlížet.  Poničené auto živlem se řeší v rámci havarijního pojištění nebo připojištění k povinnému ručení. Pokud vám do vozu natekla voda, raději jej nestartujte. Počkejte, až projde kontrolou v servisu.  Co má obsahovat dokumentace pojistné událostiVzniklou škodu hlaste pojišťovně, nejlépe telefonicky nebo el. formulářem, bezprostředně po jejím vzniku. Při řešení pomůže, pokud pojišťovně poskytnete:- seznam zničených a poškozených věcí s informacemi o jejich stáří a pořizovací ceně; - účtenky, záruční listy (pokud je máte);- doklad o opravě poničených přístrojů;- fakturu za opravu majetku s přesným rozpisem položek, které zahrnují i použitý materiál a rozsah práce (v případě využití služeb firem). Pokud by částka převyšovala průměrnou místní cenu, nemusí pojišťovna fakturu 100% uznat.

Pojištění a účtenkyOd drahých věcí vždy schraňujte doklady o zaplacení. Pomůže to při určování jejich hodnoty. Bez účtenky bude např. vaše super drahá sekačka za 50 000 Kč posuzována dle ceny za věc obdobnou, tedy se stejnými technickými parametry a užitnými vlastnostmi. Škoda je hrazena podle typu smlouvy buď v ceně nového produktu, nebo v ceně časové (dle doby používání). Jak probíhá ceněníŠkody k vám vždy po nahlášení události přijede řešit pracovník pojišťovny, který si vše prohlédne a zapíše. Pojišťovna vychází jen z jeho úsudku a dostupné dokumentace. Zhodnotí-li předmět jako zcela zničený, dostanete náhradu dle typu smlouvy. V momentu, kdy vám voda zničí jen spodní část kuchyňské linky, získáte peníze pouze za zničenou část. Její nepoškozená deska bude nejspíš brána jako použitelný zbytek.

Témata:  pojišťovny Povodně 06/2013

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Kuriózní pojistné příběhy, které napsal rok 2024

Pojišťovny se musí ročně vypořádat s desítkami tisíc událostí, statisticky nejčastěji vyplácejí lidem náhradu škody za zdravotní úrazy. To s sebou často přináší i některé úsměvné situace, které pak klienti pojišťovny YOUPLUS popisují v hlášení o škodní události. Ani kalendářní rok 2024 v tomto ohledu nebyl výjimkou – nejvtipnější příběhy a hlášky přináší následující článek.