Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Recept na úspěch? Odborník prozradil, jakou musíte mít vlastnost, abyste vydělali miliony

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Víte o sobě, že jste líní, a trápí vás to? Nemusí, právě naopak. Tvrdí to alespoň Michael Lewis, americký žurnalista specializovaný na finančnictví a autor mnoha knih o vývoji světové ekonomiky i o finančním pozadí sportu a informačních technologií.

Autor celé řady odborných knih o finančnictví tvrdí, že být líný vlastně vůbec není špatná věc. Ve skutečnosti prý z vás lenost může udělat úspěšnějšího člověka.

Podle Lewise totiž lenost nemusí nutně být špatná vlastnost, které je lépe se vyhýbat. Tvrdí, že právě díky lenosti lidé zaměřují své úsilí pouze na věci, na kterých opravdu záleží.

Podle serveru The Independent odborník na finančnictví vysvětluje, že on sám nemá nepříjemné pocity, když nic nedělá a prostě se „fláká“, pokud nenajde věc či projekt, které by upoutaly jeho zájem. Je prý totiž lepší nic nedělat, než „ztrácet čas hledáním toho, jak neztrácet čas“.

„Lidé ztrácejí roky svého života tím, že nejsou ochotni ztrácet hodiny svého života,“ vysvětluje s tím, že lidé se mermomocí snaží zaměstnat – i kdyby to mělo jít o nedůležitou práci, a potom nejsou schopni vidět, co je opravdu důležité.

„Moje lenost slouží jako filtr. Věc musí být opravdu dobrá, než se rozhodnu na ní pracovat,“ vysvětluje Lewis. Jak dodává server The Independent, jeho slova jistě mají určitou váhu, protože v posledních deseti letech vydal šest úspěšných knih a zároveň pracoval jako editor slavného magazínu Vanity Fair.

Témata:  lidé ekonomika

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy