Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německý automobilový průmysl se potýká s vážným problémem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Automobilový průmysl, který je pro německou ekonomiku zásadní, čelí stále většímu tlaku a přesouvá své aktivity do zahraničí. Podle oborového sdružení VDA je nutné okamžitě přijmout opatření ke zlepšení ekonomických podmínek v zemi.

Automobilový průmysl v Německu čelí ohrožení kvůli vysokým cenám energií a nadměrné byrokracii. Předsedkyně Svazu automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová v sobotním listu New Osnabrücker Zeitung varovala, že pracovní místa lze udržet pouze při snížení nákladů na energie, zajištění surovin a omezení byrokracie. Müllerová kritizuje EU za nové byrokratické překážky a vyzývá spolkovou vládu k aktivnějšímu jednání s Bruselem o energetických partnerstvích a obchodních dohodách.

Müllerová upozorňuje, že současné ekonomické podmínky vedou k plíživé deindustrializaci, protože Německo nedokáže konkurovat výrobním nákladům. Zdůrazňuje, že problém není v kvalitě výroby aut, ale v nevyhovujících rámcových podmínkách, které je třeba změnit, aby se průmysl udržel v Německu.

Prezident VDA vyzval ke zrušení cel EU na čínské elektromobily a zdůraznil, že cla nejsou správným prostředkem k ochraně odvětví. Upozornil, že protiopatření a protekcionismus by nejvíce zasáhly Německo jako exportní zemi, protože němečtí výrobci prodávají v Číně mnohem více vozidel než čínské značky v Německu. Současné obavy ze záplavy elektromobilů z Dálného východu považuje za přehnané a vyzývá k intenzivnějším rozhovorům mezi Evropskou komisí a Pekingem.

Müller také zdůraznil nutnost rychlého rozšíření dobíjecí infrastruktury pro podporu trhu s elektromobily. Zdůraznil, že klíčem k rozběhnutí e-mobility jsou nabíjecí stanice a sítě, přičemž ve více než třetině obcí stále chybí veřejná dobíjecí stanice a tři čtvrtiny obcí nemají rychlonabíjecí stanici. Také poukázal na potřebu standardizace a zjednodušení platebního systému pro nabíjení na všech stanicích.

Témata:  Německo automobilový průmysl elektromobily

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy