Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Krize ve Volkswagenu: Musí zdražit modely se spalovacími motory

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Depositphotos

Automobilka Volkswagen čelí finančním potížím a připravuje sérii opatření na jejich zmírnění. Mezi klíčové kroky patří plánované zdražování, které se pravděpodobně dotkne zejména modelů s tradičními spalovacími motory.

Německá automobilka Volkswagen čelí finančním potížím a poprvé hrozí uzavíráním továren a propouštěním. Podle webu Carscoops, s odvoláním na německý magazín kfz-betrieb, plánuje zvýšit ceny vozů se spalovacími motory o 2,1 až 4,2 procenta, kromě modelu Polo. Zdražení vstoupí v platnost od 12. září, přičemž poslední objednávky za současné ceny byly přijímány do 11. září.

Volkswagen podle všeho reaguje na finanční tlaky, které jej nutí ke zvýšení cen u vozů se spalovacími motory i volitelného vybavení, což zahrnuje střešní okna, infotainment či head-up displeje. Zpráva zatím nezmiňuje elektromobily, ale není vyloučeno, že podobné kroky by se mohly týkat i jich.

Situace se zatím týká hlavně německého trhu, kde byla tato informace sdílena s dealery, ale její rozšíření na další trhy není vyloučeno.

Automobilka si zjevně uvědomuje vážnost situace, ale oficiálně své plány na zdražování dosud nekomentovala.

Jak jsme již dříve informovali, Volkswagen čelí vážným finančním problémům, díky čemuž hrozí uzavřením továren. Finanční ředitel Arno Antlitz varoval zaměstnance, že automobilka má „jeden, možná dva roky“ na zlepšení situace. Uvedl to britský server Car Magazine.

Klesající poptávka po elektrických autech a konkurence z Číny způsobují pokles prodeje. Antlitz přiznal, že trh pro elektromobily „prostě neexistuje“. Reakce zaměstnanců byla silná, kdy šéfka podnikové rady Daniela Cavallo obvinila vedení, že „masivně poškodilo důvěru“.

CEO Oliver Blume zdůraznil, že automobilka musí „jednat rozhodně“, aby zvládla ekonomické výzvy.

Témata:  Volkswagen Německo

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy