Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Počet nespolehlivých plátců DPH poprvé v historii klesl, ale jen opticky

práce v kanceláři
práce v kanceláři
Foto: Pixabay

V lednu, poprvé v pětileté historii fungování registru nespolehlivých plátců DPH, došlo k úbytku evidovaných firem.

Počet nespolehlivých plátců DPH se snížil o 46 na 10 567 společností. „Pokles celkového počtu nespolehlivých plátců DPH vyvažuje prudký nárůst nespolehlivých osob,“ říká Petra Štěpánová z poradenské společnosti Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.

Ke konci ledna v ČR podnikalo 10 567 firem, které mají dluh na DPH za po dobu tří měsíců vyšší než půl milionu korun nebo se zapojily do obchodů, u kterých podle finanční správy existuje odůvodněná obava, že z nich nebude uhrazena daň z přidané hodnoty. Od konce roku 2017 se jejich počet vůbec poprvé snížil. „Pokles celkového počtu nespolehlivých plátců DPH v ČR je prakticky optický klam. Obrovským tempem totiž přibývají tak zvané nespolehlivé osoby, tedy subjekty, které poté, co byly označeny za nespolehlivé plátce DPH, zrušily svoji registraci k DPH a tak přestaly být jejím plátcem, čímž se automaticky přesunuly mezi nespolehlivé osoby,“ vysvětlila analytička Bisnode Petra Štěpánová. Aktuálně je v ČR 1 891 nespolehlivých osob, z toho 98 procent bylo v minulosti plátcem DPH. „Jen v lednu jich přibylo 542. Součet hříšníků z obou registrů přesahuje 11 100. Je tedy zřejmé, že počet subjektů v ČR, které neodvádí DPH stále přibývá vysokým tempem,“ uzavřela Petra Štěpánová z Bisnode.

Témata:  DPH firmy

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy