Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Chaos v ekonomice: Standard & Poor's vystrašila snížením ratingu Francii. Omylem

Chaos v ekonomice: Standard & Poor's vystrašila snížením ratingu Francii. Omylem

Foto: DataLife

Ratingová agentura Standard & Poor's rozeslala varování o úvěrovém hodnocení Francie, podle vlastního prohlášení se tak však stalo omylem. Informovala o tom v noci na pátek agentura Reuters.

Varování ohledně ratingu France však vyvolalo obavy, že se dluhová krize eurozóny přelila do jednoho z pilířů celého regionu.

Agentura Standard & Poor's však varování o ratingu vydala omylem a nešlo podle jejího sdělení o výsledek žádné akce zaměřené proti Francii. Agentura zdůraznila, že stále drží hodnocení Francie na úrovni AAA se stabilním výhledem.

Francouzský ministr financí Francois Baroin uvedl, že chyba na straně agentury byla "celkem šokující" a požádal regulační orgány, aby prošetřily důvody i následky této chyby. S vyšetřování začal již francouzský regulační úřad pro finanční trhy AMF.

"Nedovolíme, aby se na trhy dostaly nějaké negativní trhy. Máme strategii a odhodlání ve smyslu snížení deficitu," prohlásil Baroin.

V současné době, kdy se investoři obávají rozšíření evropské dluhové krize do klíčových evropských ekonomik, působí chyba Standard & Poor's na trzích rozruch. Francie je navíc druhou největší ekonomikou eurozóny hned po Německu.

Vlastní chybu vyšetřuje i samotná agentura, podle jejího sdělení byla některým jejím klientům automaticky rozeslána zpráva o ratingu Francie. "Adresáti této zprávy po jejím otevření ale zjistili, že rating Francie se nezměnil," uvedl mluvčí S&P.

Témata:  standard a poor's Francie

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy