Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Další zásah Evropě: agentura S&P snížila rating Itálie

Další zásah Evropě: agentura S&P snížila rating Itálie

Foto: DataLife

Americká ratingová agentura Standard & Poor's snížila rating Itálie z A+ na A a výhled ponechala na "negativní". Informovala o tom v úterý agentura Reuters.

Podle agentury Standard & Poor's klesly vyhlídky na oživení italské ekonomiky, navíc do svého hodnocení započítala křehkost vládní koalice středopravé vlády premiéra Silvia Berlusconiho, která podle S&P nejspíš bude dále snižovat schopnost Itálie řešit tamní problémy. "Očekáváme, že nynější snížení tempa hospodářského růstu Itálie vládě ztíží plnění aktualizovaných fiskálních cílů. Podle našeho názoru navíc váhavá reakce italské vlády na nynější tlaky na finančních trzích naznačuje pokračující nejistotu ohledně budoucích politických prostředků k řešení ekonomických problémů v Itálii," uvedla dále ve svém zdůvodnění agentura Standard & Poor's. Z italských vládních zdrojů podle agentury Reuters v pondělí vyplynulo, že se tamní vláda chystá snížit svůj odhad růstu pro letošní rok na 0,7 procenta z předchozí prognózy růstu o 1,1 procenta a že sníží prognózu pro rok 2012 na "jedno procento či méně". Země, která je třetí největší ekonomikou eurozóny, je pod tlakem, aby rychleji snižovala dluh. Ten se v současnosti pohybuje kolem 1,9 bilionu eur (zhruba 46,8 bilionu Kč). Vláda tak prosadila program úsporných opatření za 59,8 miliardy eur (téměř 1,5 bilionu Kč), který minulý týden schválil italský parlament. Do roku 2013 pak Itálie slibuje vyrovnaný rozpočet. S&P zhoršila výhled úvěrového ratingu Itálie na negativní ze stabilního už letos v květnu, a to kvůli nízkým vyhlídkám pro hospodářský růst a zhoršeným výhlídkám pro snižování dluhu.

Témata:  Itálie standard a poor's

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy