Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Z regálu zmizí dia a vhodné pro děti. Označování potravin se změní

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Jste zvyklí na "dia" potraviny a potraviny vhodné pro děti. Tak na ně zapomeňte. Podobné označení totiž zmizí, ministerstvo zemědělství ho chce totiž zakázat, protože může být matoucí.

Bude to revoluce v označování potravin! Vymizí totiž označení "dia" a "vhodné pro děti", upraví se také užívání označení "domácí", "čerstvé", "živé", "čisté", "přírodní" nebo "pravé". To je plán ministerstva zemědělství, podle něj totiž některé názvy potravin jsou pro spotřebitele matoucí, píše Týden.cz.

"Dia" potraviny by však měly vymizet úplně. "V současné době neexistují žádné ustanovení právních předpisů, které by stanovovaly požadavky na potraviny vhodné pro diabetiky, ani neexistuje rozdělení na potraviny běžné a vhodné pro diabetiky na základě doložených odborných argumentů," uvedlo ministerstvo. Místopředsedkyně České diabetologické společnosti Eva Račická s tím souhlasí, Týdnu řekla, že naprostá většina potravin označených bio, nesplňuje to, co bychom od správné výživy čekali. "Toto označení zkrátka nemá pozitivní význam," uvedla.

Úpravy by se mělo dočkat i označování potravin přílepky "domácí", "čerstvé" a podobně, bude je možné používat, jen pokud budou řádně odůvodněny. Případně může být na potravině informace, proč je potravina "domácí" nebo "přírodní".

Ministerstvo zemědělství chce také zatočit s matoucími zdrobnělými názvy jako "Lovečák", "Poličánek" nebo další. Například právě lovecký salám nebo poličan má přesné složení, které je stanoveno vyhláškou a "Lovečák" nebo právě "Poličánek" ho podle ministerstva nesplňují.

Témata:  potraviny obchody

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy