Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Proč jsou německé potraviny kvalitnější? Odpověď je prostá

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Před několika dny byl zveřejněn výsledek testu, který srovnával asi dvacítku českých a německých výrobků stejné značky. Výzkum okázal, že složení českých a německých výrobků se liší, v Německu je možná ve většině případů možné nakoupit kvalitnější potraviny za nižší ceny než u nás. Důvod je podle prezidenta Potravinářské komory ČR a Agrární komory ČR Miroslava Tomana prostý – jde o zisk.

Německý jogurt a Rama měly větší obsah tuku, v české kávě bylo o třetinu více kofeinu. Limonády byly v Německu slazeny cukrem, v Česku fruktózo-glukózovým sirupem. To jsou jen některé rozdíly, které srovnání potravin odhalilo. Důvod, proč k tomu dochází, je prostý. „Je to honba za ziskem, to znamená, že když tam dojde k náhražce, tak ta náhražka je levnější než kvalitní surovina. Jestliže tam dám menší obsah masa, tak samozřejmě ten výrobek je levnější a mohu prodávat za vyšší cenu," popisoval pro Radiožurnál Toman.

Dalším důvodem také je, že výrobky nadnárodních značek prodávané v Česku se vyrábí převážně v Polsku, Maďarsku, Rumunsku nebo Bulharsku. Zatímco ty německé se vyrábí v Německu nebo v jiných zemích, které používají svoje receptury a nedovolí, aby byl zákazník šizen.

Změnit to je těžké, ale ne nemožné. „Jde to změnit trhovým tlakem jak ze strany výrobců, ale hlavně ze strany spotřebitelů. Spotřebitel si to určuje. Já jsem přesvědčen o tom, že když výrobce bude upřednostňovat výrobky z České republiky od českých výrobců, tak je to pod pravidelnou kontrolou," domnívá se Toman.

Témata:  potraviny obchody

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy