Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Krize Evropě nehrozí, tvrdí S&P

Krize Evropě nehrozí, tvrdí S&P

Foto: DataLife

Podle ratingové agentury Standard & Poor’s by se Evropa měla vyhnout dvojité recesi i přes zpomalení růstu hrubého domácího produktu (HDP) ve většině evropských zemí ve druhém čtvrtletí letošního roku. V úterý o tom informovala agentura Reuters.

"Jsme nadále přesvědčeni, že dvojitá recese nenastane, protože vidíme několik zdrojů pokračování růstu v nejbližších 18 měsících, včetně stále silné poptávky ze strany nových tržních ekonomik a včetně zotavení podnikových kapitálových výdajů, přestože je slabé," uvedl hlavní analytik S&P pro Evropu Jean-Michel Six. Uvolněná měnová politika byla podle agentury S&P účinná a v rámci eurozóny pomohla předejít nedostatku likvidity. Vliv této politiky na reálnou ekonomiku je podle agentury ale omezený.

Vzhledem k obavám z nebezpečí dvojího poklesu v eurozóně a pokračujícím obavám o výhled státního dluhu v jižní Evropě, Standard & Poor’s považuje za pravděpodobné, že Evropská centrální banka (ECB) odloží další změnu úrokových sazeb až do jara roku 2012.

ECB na svém posledním zasedání 4. srpna podle očekávání ponechala úrokové sazby na 1,5 procenta, naposledy zvýšila klíčovou úrokovou sazbu 7. července o 25 bazických bodů právě na 1,5 procenta. ECB v rámci boje proti inflaci zvýšila základní úrok už v dubnu poté, co jej předchozí dva roky držela na rekordním jednoprocentním minimu. Na minimu se úroky ocitly hlavně kvůli světové finanční krizi, kdy se banka snažila ekonomiku co nejvíce podpořit.

"Předpokládáme, že Bank of England bude držet svou základní úrokovou sazbu na stávající úrovni 0,5 procenta až do druhého čtvrtletí roku 2012 a zvýší ji v druhé polovině příštího roku na jedno procento," očekává dále podle zprávy S&P.

Témata:  EU standard a poor's krize

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy