Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Jsme popelnicí Evropy? Supermarkety nám podsouvají horší kvalitu než na Západě

Foto: Pixmac

Jisté druhy zboží v některých řetězcích vykazují horší kvalitu, než jakou vídáme v západních prodejnách stejného řetězce, většinou je to problém u zeleniny či ovoce. Rozhodně nesouhlasíme s tvrzením, že je Česko popelnicí Evropy, uvedl Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů (SČD).

Upozorňuje ovšem na to, že se spotřebitel nedokáže v kvalitě výrobků dobře orientovat a rozhodnout se při výběru. Označování je totiž podle jeho slov složité a situaci komplikuje ještě množství dobrovolných značek, které zmatek násobí.

"Lidem jsou navíc mnohdy podsouvány i zavádějící informace, například původ zboží. Ten by sice neměl být objektivní informací o kvalitě, přesto spotřebitel tuto informaci vyžaduje," uvedl Dupal. Sám je přesvědčený, že se původ výrobku přeceňuje. Přiznává ovšem, že u mnoha komodit je značení původu zcela netransparentní a spotřebitel se ho nedozví.

Naopak velmi kvalitní označení má hovězí maso: Z kódového označení na baleném mase, anebo sděleném na vyžádání řezníkem u pultu, si na internetu dohledáme detailní informaci o dobytčeti, z něhož maso pochází, samozřejmě včetně původu. "Zdůrazňujeme, že je to zavedený informační systém pro běžnou konvenční produkci, tedy nikoliv specificky pro bio hovězí maso," upozornil Dupal.

Přestože existují problémy s kvalitou potravin, nabídka je podle jeho slov velmi široká a spotřebitel si může sám vybrat. "Jsem přesvědčený, že kvalita potravin je velmi dobrá a věříme, že se podaří postupně vrátit skutečný trend zájmu spotřebitele o kvalitní potravinu, který narušila ekonomická krize. Během ní se lidé automaticky vrhají na nejlevnější potraviny," uzavřel Dupal

Témata:  potraviny obchody

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy