Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Téměř polovina Čechů touží utéct z města do přírody

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Chataření v posledních letech opět nabírá na popularitě. Chalupa je ideálním místem, kam se člověk může schovat před ruchem velkoměsta a kde může načerpat nové síly. Přestože ale po letním bydlení podle průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu touží celých 42 % respondentů, vlastní ji jen 15 % Čechů.

Chataření má v tuzemsku dlouholetou tradici a čím dál více Čechů se k němu vrací. Nejčastěji uváděnými důvodem pro pořízení vlastní chalupy jsou bezprostřední blízkost přírody (79 %) a snadná možnost úniku z civilizace (64 %). 59 % respondentů by ji využívalo jako místo, kde mohou rozvíjet své kutilské či zahradnické schopnosti, a pro 42 % lidí je chata ideálním místem na trávení volna s dětmi.

Kromě veškerého komfortu a možností, které vlastní letní bydlení nabízí, se jedná také o finančně výhodou alternativu dovolené. Skutečnost, že pobytem na chalupě lze významně ušetřit, oceňuje 29 % dotázaných. Kromě toho může být pořízení vlastního rekreačního objektu zároveň zajímavou investicí.

„Lidé v produktivním věku na chatě většinou netráví celý rok, 12 % majitelů ji proto nabízí k pronájmu dalším zájemcům. 34 % respondentů také prozradilo, že chtějí chalupu po nějaké době prodat a zajistit se tak na stáří. Přesně opačný plán má 24 % dotázaných, kteří se v pozdějším věku chtějí zbavit svého bydlení ve městě a natrvalo se přestěhovat do klidnějšího prostředí,“ dodává Molnárová.

Témata:  lidé chaty a chalupy

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy