Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Debetky jsou oblíbenější, kreditka má rezervy

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V Česku je velký rozdíl v poptávce po debetních a kreditních kartách. Debetní kartupři nakupování běžně používá téměř polovina Čechů, kreditní kartu jen dvě procenta nakupujících. Ukazuje to průzkum online banky Zuno.

Kartu z peněženky vytahujeme nejčastěji při placení za potraviny (55 %), při platbách finančním institucím (24 %) a za pohonné hmoty (7 %). Češi měsíčně zaplatí kartou průměrně 22 950 Kč.

Podobné je to na Slovensku. Debetní karty pravidelně využívá až 55 % Slováků, zatímco kreditní kartu jen necelá tři procenta z nich. Platební karty vlastní už přes 80 % klientů online banky Zuno.

“I když jsou platební karty stále oblíbenější i díky bezkontaktním technologiím, které urychlují platby, rezervu vidíme ještě při platbách kreditkou. Češi a Slováci stále neobjevili výhody této karty – od možnosti využívat bezúroční období, až po pojištění,"říká Juraj Karabínoš, produktový expert online banky Zuno.

Důležitou roli v poptávce po bankovních produktech sehrává i národní mentalita. Obyvatelé střední a východní Evropy, včetně Čechů a Slováků, patří ke konzervativnějším klientům. Při placení se více spoléhají na to, co mají ve skutečnosti na účtu a méně si půjčují. Na Západě je platba kreditní kartou rozšířenější.

Témata:  lidé platební karty

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy