Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku se šíří další vlna podvodných e-mailů, varuje Česká pošta

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V Česku se šíří další vlna podvodných e-mailů, které se vydávají za výzvu od České pošty. Po příjemcích žádají zaslání nedoplatku nebo stažení souboru z přílohy a vyplnění osobních údajů. Po kliknutí na odkaz mohou nakazit počítač uživatele škodlivým softwarem, varovala dnes Česká pošta.

Na Českou poštu se v posledních dnech kvůli tomu obrátilo několik klientů. "Upozorňujeme naše zákazníky a všechny ostatní uživatele, aby na podobné zprávy neodpovídali a nepokoušeli se klikat na odkazy. Je zde mimo podvod i zvýšené nebezpečí napadení počítače či mobilního zařízení škodlivým softwarem, případně zneužití osobních údajů či finanční ztráty," uvedl Ivo Vysoudil z tiskového oddělení.

E-maily jsou odesílány z adres, které neodpovídají adresám České pošty. Obsahují gramatické chyby a chybí v nich česká diakritika. Pokud lidé očekávají objednaný balíček, mohou jeho doručování sledovat v aplikaci Sledování zásilek na webových stránkách www.postaonline.cz.

Česká pošta nedávno varovala také před fiktivní soutěží o mobilní telefon iPhone 11. Na mobilních telefonech a stránkách sociální sítě Facebook se objevují formou reklamy klamavé zprávy s logem České pošty. Podvodná hra se projevuje i formou úhrady poštovného (51,- Kč). Pošta upozornila na to, že není autorem těchto zpráv, její logo je použito neoprávněně. Už dříve podala trestní oznámení na neznámého pachatele.

Témata:  Česká pošta e-mail podvod

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy