Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil tak více než rok trvající propad

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej nových osobních aut v Evropské unii se v srpnu meziročně zvýšil o 4,4 procenta na 650.305 vozů. Ve své zprávě to dnes uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), které sleduje vývoj registrací. Skončilo tak více než rok trvající období, kdy se prodej každý měsíc snižoval. Počet prodaných aut nicméně pořád zůstává hluboko pod hodnotami před pandemií covidu-19.

Od ledna do srpna je prodej stále v záporných hodnotách. Celkem se za osm měsíců letošního roku prodalo více než 5,99 milionu osobních aut, což je proti stejnému období loni propad o 11,9 procenta.

K růstu v srpnu přispěly všechny klíčové trhy - v Itálii se počet registrací meziročně zvýšil o 9,9 procenta, ve Španělsku o 9,1 procenta a v Německu o tři procenta. Z menších trhů například v České republice činil růst 0,8 procenta, uvedl už minulý týden Svaz dovozců automobilů, jehož data ACEA přebírá.

Automobilka Škoda prodala na unijním trhu v srpnu 35.951 aut, což je meziroční vzestup o 11,7 procenta. Její tržní podíl se přitom zvýšil na 5,5 procenta, zatímco před rokem činil 5,2 procenta. Skupina Volkswagen, kam Škoda patří, zvýšila srpnový prodej v EU o 7,9 procenta na 172.017 vozů.

Kvůli prázdninovému volnu ACEA zveřejnila i data za červenec. Ta ještě ukazují meziročně pokles počtu registrací osobních aut v EU o 10,4 procenta na 738.238 vozů. Za vyšším počtem prodaných aut proti srpnu je nižší srovnávací základna z loňského roku.

Témata:  auta EU

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy