Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mayová poletí do Bruselu spitfirem? Internet se baví chybou BBC

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Uživatelé sociálních sítí v Británii se baví chybou zpravodajské stanice BBC, která v televizním vysílání během referování o možné cestě premiérky Theresy Mayové do Bruselu zařadila černobílé záběry bojové letky z druhé světové války. BBC ujistila, že na vině je lidské selhání. Někteří pisatelé na internetu ale v záměně vidí důkaz zaujatosti korporace ve prospěch brexitu, napsal deník The Guardian.

"Theresa Mayová říká, že se plánuje vrátit do Bruselu a znovu vyjednávat o své brexitové dohodě. Unijní vůdci ale říkají, že dohoda je hotová a jednání znovu neotevřou," ohlásila moderátorka středečních večerních zpráv. Na pozadí mezitím běžely záběry legendárních britských stíhacích letounů Spitfire.

I think she should travel in something more modern. #bbcnews #spitfire pic.twitter.com/hXNbH0CcVr

— Neil Rutty (@NeilRutty) 30. ledna 2019

Editor pořadu Paul Royall posléze vysvětlil, že klip byl zamýšlen jako upoutávka na reportáž o novém londýnském muzeu věnovanému bitvě o Británii. Na twitteru zažertoval, že si je zcela jist, že Mayová nepoletí do belgické metropole ve spitfiru.

For those wondering - simple human error at end of #BBCNewsSix. A production mistake meant pictures used earlier to tease story about Biggin Hill ended up in our top story recap at close of show. If and when it happens pretty certain PM not travelling to Brussels like this. pic.twitter.com/P2yXMnkkCK

— Paul Royall (@paulroyall) 30. ledna 2019

Někteří proevropští uživatelé sociálních sítí jsou ale podle The Guardian ohledně takového vysvětlení skeptičtí. Incident považují za úmyslnou podprahovou narážku na boj premiérky s EU o podobu nadcházejícího odchodu Spojeného království z bloku.

Témata:  Theresa Mayová Brexit Velká Británie EU BBC Spitfire

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy