Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Naučte se chránit své osobní údaje hrou

GDPR
GDPR
Foto: Pixabay

Na internetu hrozí spotřebitelům nástrahy, které si mnohdy ani neuvědomují. Zneužití osobních údajů je přitom čím dál častější. Nezisková organizace dTest připravila ve spolupráci s Evropskou spotřebitelskou organizací BEUC online hru, která má zvýšit povědomí spotřebitelů o tom, jak chránit své osobní údaje na internetu.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) posílilo práva spotřebitelů, ale nenaučilo je správnému chování a ostražitosti. Spotřebitelé nevědí, jak mít své údaje pod kontrolou a jak jednat, když jsou jejich práva porušena. Cílem interaktivní hry s názvem Než řekneš ANO dostupné na www.nezreknesano.cz je pomoci uživatelům internetu překonat nástrahy, které souvisí s bezpečností přístupových hesel, nakupováním v e-shopu nebo komunikací na sociálních sítích.

Princip webové hry je jednoduchý: Do děje hráč zasahuje tak, že činí ze svého pohledu nejlepší z nabízených rozhodnutí. „Hravou formou si osvojíte pravidla bezpečného chování na internetu, abyste se nestali oběťmi vydírání nebo zneužití osobních dat. Ve hře na sebe berete role snoubenců, kteří plánují svatbu a řeší řadu běžných situací,“ popisuje hru Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. Práva spotřebitelů se díky hře přesunou z teoretické roviny GDPR do praxe. Spotřebitelé si vyzkouší, jak využít právo na odstranění online obsahu, který je poškozuje. Dále se dozví, jak odhalit podvodný e-mail nebo jak se nenechat okrást kyberzločinci.

Vloni dTest natočil úspěšný seriál krátkých osvětových videí „GDPR bez paniky“ a na webu zveřejnil řadu článků a užitečných rad. Letos se rozhodl přiblížit problematiku ochrany osobních údajů formou zábavné hry „Než řekneš ANO“, kterou bude šířit zejména mezi studenty a mladými spotřebiteli na školách i na sociálních sítích.

Témata:  GDPR dTest

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy