Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Konec legendárního Brouka. Volkswagen po 70 letech ukončí výrobu!

Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
Foto: Pixabay

Německá automobilka Volkswagen přestane v létě 2019 po téměř 70 letech vyrábět legendárního Brouka. Předtím ale ještě uvede na americký trh dva jeho speciální modely. Ve čtvrtek to oznámila americká divize koncernu VW. Firma reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří nově upřednostňují prostorné sportovně-užitkové vozy.

Poslední model VW Beetle by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku. Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979. V roce 1998 ale přišel s jeho modernější verzí nazvanou Nový Brouk (New Beetle), která bodovala hlavně u žen.

Aby jej učinila atraktivnějším pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se v prvním roce zpětinásobil na téměř 29.000 vozů, pak ovšem znovu klesl podobně jako i v případě dalších menších aut jiných značek. Loni Volkswagen prodal podle údajů firmy Autodata pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Další návrat Brouka firma neplánuje, úplně jej ale nevylučuje. "Řekl bych - nikdy neříkej nikdy," sdělil šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily. Součástí skupiny VW je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Témata:  Volkswagen auta

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy