Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vánoční bonusy vyplatí o třetinu méně firem než loni, uvádí průzkum

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Vliv letošní mimořádné situace spojené s pandemií se promítá i do vánočních bonusů. Zatímco v loňském roce je zaměstnancům vyplácela zhruba polovina malých podniků, letos se pro bonusy rozhodla jen třetina z nich. Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Moore CR, podle kterého ale budou vyplácené prémie ve více než polovině případů vyšší než loni. Pětina firem bude o jejich udělování teprve rozhodovat.

Jednoznačnou příčinou jsou úsporná opatření kvůli pandemii. "Druhá vlna pandemie zasadila malým podnikům v mnoha případech ještě horší ránu než první jarní vlna, a potřebují se proto v první řadě stabilizovat. I z toho důvodu se pro vyplácení vánočních bonusů za letošní rok rozhodla jen třetina z nich. Část firem o nich ještě uvažuje. Naopak více než 40 procent jich v průzkumu jasně uvedlo, že prémie letos nebudou," uvedl partner Moore CR Radovan Hauk.

Na 45 procent firem prémie proti loňsku navýší. Stejně vysoké částky jako v loňském roce rozdá 34 procent dotázaných podniků. Snížení je potom v plánu u pětiny firem, které se pro vyplacení bonusů rozhodly.

"Malé podniky jsou kvůli svým tržním pozicím obecně zasaženy více. I proto je v podstatě úspěchem, že prémie vyplatí alespoň třetina z nich. To si samozřejmě uvědomují i zaměstnanci, kteří jsou v této těžké době rádi za jakýkoliv příspěvek navíc, který na své výplatní pásce naleznou. Věřím, že v subjektech, kde je to jen trochu možné, zaměstnavatelé k ocenění přistoupí," upozornil předseda Českomoravské konfederace odborových svazů Josef Středula.

Zatímco v Čechách se bonusy podle průzkumu sníží u 21 procent firem, na Moravě k tomuto kroku sáhne téměř 28 procent podniků.

Průzkum uskutečnila agentura Ipsos minulý týden mezi 150 malými firmami do 50 zaměstnanců.

Témata:  Vánoce kancelář

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy