Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Toyota kvůli nedostatku čipů snížila celoroční výhled výroby o 300 000 vozů

Toyota
Toyota
Foto: Pixabay

Japonská automobilka Toyota Motor snížila celoroční výhled výroby o 300.000 vozů - tedy o tři procenta - na devět milionů. Vedl ji k tomu nedostatek součástek a automobilových čipů vyvolaný šířením koronaviru v jihovýchodní Asii. Společnost, která má továrnu i v českém Kolíně, to uvedla ve svém dnešním sdělení. Finanční rok Toyoty se uzavře příští rok v březnu.

"Je to kombinace koronaviru a polovodičů, ale v současné době má drtivý dopad právě koronavirus,“ řekl výkonný ředitel Toyoty Kazunari Kumakura s tím, že na očekávaném provozním zisku 2,5 bilionu jenů (zhruba půl bilionu Kč) se tím nic nemění.

Největší světová automobilka dříve uváděla, že v letošním finančním roce dodá na trh 9,3 milionu automobilů. Toyota už dříve snížila výrobní plán na září o 360.000 vozů. Dnes sdělila, že jich tento měsíc plánuje vyrobit ještě o 70.000 méně a v říjnu výrobu snížit o 330.000 vozů. Doufá, že o to více aut vyrobí ve zbylé části roku.

Podle managementu zatím není jasné, jak se vyvine situace na trhu s automobilovými čipy od listopadu dále. Potěšující je prý ale stále silná poptávka

Firma zaměstnává v Kolíně asi 2500 lidí a další plánovala nabírat. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147.865 aut. V pondělí Toyota v Kolíně obnovila po odstávce kvůli nedostatku čipů výrobu, bude ale omezená. Problémy jsou i v jiných automobilkách, jako třeba ve Škodě Auto.

Témata:  Toyota

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy