Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodejci ojetých aut letos přišli kvůli koronaviru o 48 miliard

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej ojetých aut se během podzimního uzavření autobazarů propadl o dalších 23 procent a celkově již letos ztratil 48 miliard korun, tedy 44 procent loňského obratu. Počet prodaných vozů klesl o 195.000, tedy o 46 procent. Na podzim se zvýšil on-line prodej aut proti jarní vlně o 128 procent na zhruba 700 milionů korun. Vyplývá to z dnešních údajů on-line autotržiště Carvago.

"Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se v meziročním srovnání prodávala průměrně pouhá tři procenta aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř devět procent," uvedl výkonný ředitel Carvago Jakub Šulta.

Na trhu ojetých aut podle něho chybí přes 20 procent vozů. Vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU vzrostla průměrná cena ojetého vozu během listopadu o čtyři procenta na 271.192 Kč.

Ucelený koncept on-line prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150.000 aut ročně napříč celou Evropou.

Témata:  ojetiny auta

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy