Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej aut za deset měsíců klesl o 22 procent

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej nových osobních aut za deset měsíců klesl o 21,7 procenta na 165.154 vozů. Po nadějném září, kdy prodeje o sedm procent vzrostly, se v říjnu trh propadl o 15,6 procenta. Rostl prodej autobusů a motocyklů. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.

Nejprodávanější je opět Škoda s poklesem o necelých 14 procent na 62.749 vozů, následuje Hyundai s propadem o 16 procent na 13.176 vozů a Volkswagen s 29 procentním poklesem na 12.430 prodaných aut. Na čtvrtém místě je Dacia (8105) a pátá Toyota (7717). Celkem 73 procent aut nakoupily firmy. Z hlediska paliva vede benzín s 65,5 procenta, podíl nafty letos vzrostl o dva procentní body na 29,5 procenta.

Mezi modely vede Škoda Octavia s 16.522 prodanými vozy, druhá je Škoda Fabia s prodejem 13.577 kusů a třetí Škoda Scala, kterou si dosud letos pořídilo 7438 zákazníků. Na dalších místech jsou další modely Škody Karoq a Kamiq, následuje Hyundai i30.

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 20,6 procenta na 13.676 vozů, v říjnu vzrostly meziročně o 6,4 procenta. První je značka Peugeot s 2338 prodanými vozy, následují Volkswagen a Fiat. Prodej nákladních aut se snížil o 32,7 procenta na 5696 vozidel. První je Mercedes-Benz, druhý MAN a třetí DAF.

Prodej autobusů se za deset měsíců zvýšil o 2,8 procenta na 1049 vozidel. V říjnu ale meziročně klesl o téměř 11 procent. První je domácí značka Iveco Bus s 422 registrovanými autobusy, následují SOR (257) a MAN (109).

Kategorie motocyklů zaznamenala letos nárůst registrací o 7,9 procenta na 19.073 strojů. V desátém měsíci prodeje vzrostly meziročně o 3,3 procenta. První je značka Honda s 3640 registrovanými motocykly, následují Yamaha, CF Moto, KTM a Piaggio.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy