Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Primark bude zdražovat a plánuje propouštět

Primark v Praze
Primark v Praze
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Prodejce oděvů Primark od pandemie výrazně zvýšil tržby, kvůli inflačním tlakům však bude nucen zvýšit ceny u některých produktů z kolekce pro podzim a zimu. Oznámila to dnes britská společnost Associted British Foods, která je mateřským podnikem Primarku. Vedle něj vlastní i potravinářské a zemědělské podniky.

Očištěný provozní zisk AB Foods se za fiskální pololetí téměř zdvojnásobil na 706 milionů liber (20,5 miliardy Kč). Tržby se zvýšily o 25 procent na 7,88 miliardy liber. Tržby i zisk se tak vrátily na úroveň před pandemií. Pololetí skončilo 5. března.

K lepším výsledkům pomohlo, že všechny obchody Primarku zůstávají otevřené, s výjimkou krátkého výpadku v Rakousku a Nizozemsku. Ve srovnatelném období předchozího roku byly naopak obchody v Británii a v Evropě dlouhodobě zavřené. Tržby samotného Primarku se zvýšily o 59 procent na 3,5 miliardy liber.

Firma uvedla, že inflační tlaky jsou nyní tak vysoké, že není schopna je kompenzovat úsporami. Primark, který loni v červnu otevřel obchod i v centru Prahy, tak musí zvýšit ceny.

Primarku, který je známý hlavně nízkými cenami, uškodila koronavirová omezení v Evropě více než konkurentům, protože mu chybí internetový obchod. Firma už letos oznámila, že plánuje zrušit 400 pracovních míst, aby snížila náklady. Tržby se v Británii a v Irsku silně zotavují, na kontinentě však návštěvnost spotřebitelů zůstává slabší a návrat k běžnému výkonu tam potrvá déle.

Řada obchodníků již varovala, že bude muset zvýšit ceny, protože jim rostou náklady na vše - od energií až po obaly a pracovní sílu. AB Foods dodala, že za celý fiskální rok čeká vyšší pokles marží u svých potravinářských produktů, než doposud předpokládala, a to kvůli vyšším cenám surovin, komodit, energií a obecně v dodavatelském řetězci.

Témata:  Primark

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy