Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Meziroční růst tržeb obchodníků v listopadu zpomalil

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Meziroční růst tržeb obchodníků, kromě prodejů motorových vozidel, v listopadu zpomalil na 2,9 procenta z říjnových 3,4 procenta. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). Na růstu tržeb v maloobchodu oproti loňsku se podle statistiků nejvíce podílely prodeje e-shopů. Meziměsíčně maloobchodní tržby stouply o 0,1 procenta.

Maloobchodní tržby za nepotravinářské zboží vzrostly v listopadu meziročně o 5,7 procenta a za potraviny o 0,2 procenta. Klesly naopak tržby z prodeje pohonných hmot, a to o 1,4 procenta.

"Vyšší tržby zaznamenaly všechny hlavní typy prodejen spotřebního zboží, nejvyšší tempo vykázal internetový a zásilkový prodej," sdělila ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková. Růst tržeb z prodeje zboží internetových obchodů a zásilkových služeb činil 14,5 procenta. Dařilo se i specializovaným prodejnám nepotravinářského zboží. Třeba tržby obchodů s počítačovými a komunikačními zařízeními stouply o 8,8 procenta.

Celkový meziroční růst tržeb obchodníků za listopad byl vyšší po očištění o sezonní vlivy, kdy dosáhl 3,7 procenta. I podle očištěných údajů ale růst zpomaloval. V září totiž tržby v maloobchodu rostly po očištění o 4,9 procenta a v říjnu o 4,6 procenta.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly v listopadu bez očištění meziročně o 2,2 procenta a po očištění o 5,5 procenta. Meziměsíčně se zvýšily o 1,4 procenta.

Témata:  ekonomika tržby obchody

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy