Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Marks & Spencer v ČR od 15. ledna dočasně uzavře všechny obchody. Nemá zboží

Marks & Spencer
Marks & Spencer
Foto: Marks & Spencer

Čeští zákazníci si od 15. ledna v kamenných prodejnách britského řetězce Marks & Spencer nenakoupí potraviny. Společnost obchody dočasně uzavře. Členům svého věrnostního klubu to firma dnes oznámila v SMS zprávě. Zákazníky vyzvala, aby si v obchodech dokoupila zásoby suchých potravin a další potraviny Marks & Spencer zatím nakupovali v on-line supermarketu Rohlik.cz.

I zde se ovšem řetězec omlouvá za dočasnou nedostupnost některých produktů. Vyjádření Marks & Spencer ČTK shání.

Za současné situace, kdy v České republice platí zákaz maloobchodního prodeje s určitými výjimkami, měl Marks & Spencer z 18 prodejních míst v provozu pět, kde fungovala pouze oddělení potravin. Kamenné prodejny tak zůstaly k dispozici jen zákazníkům v Praze.

Britská centrála firmy minulý týden varovala, že dohoda o uspořádání vztahů mezi Británií a Evropskou unií bude mít výrazný dopad na prodej v jejích obchodech v Evropské unii. Větší byrokracie způsobí zpoždění dodávek. Za zranitelné společnost označila mimo jiné i obchody v ČR.

Na českých webu M&S přitom uvádí, že odchod Británie z EU nebude mít dopad na zásoby ani cenu produktů. Při objednávkách zboží z e-shopu se jen zákazníci musejí připravit na vyplnění celního prohlášení.

Kromě spolupráce s Rohlíkem, kde Marks&Specer nabízí kromě potravin i spodní prádlo a ponožky, zahájil minulý týden partnerský prodej v e-shopu Mall.cz. Prodává přes něj oblečení a doplňky.

Marks and Spencer Czech Republic za uplynulý finanční rok, který trval od 1. dubna 2019 do 31. března loňského roku, vykázal ztrátu 1,9 miliardy korun. V předchozím období činil čistý zisk zhruba 89 milionů korun. Tržby meziročně klesly o 50,4 milionu korun na přibližně 1,7 miliardy korun.

Témata:  Marks & Spencer

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy