Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé si za týden koupili hospodské vouchery za sedm milionů

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Do iniciativy Zachraň hospodu se zapojilo týden po ostrém spuštění 2000 podniků, 3000 lidí jim přispělo zakoupením voucheru sedmi miliony korun. Podpořených podniků je zatím 730. Dnes o tom ČTK informovali organizátoři kampaně z Českého svazu pivovarů a sladoven.

Vláda zakázala vstup veřejnosti do restaurací a hospod v březnu. Od 25. května mohou být v provozu letní zahrádky u restaurací nebo bufetů s prodejem přes okénko. Vnitřní prostory restaurací a hospod nebo hotely a další ubytovací zařízení budou moci fungovat od 8. června. "To znamená, že většina provozoven bude tři měsíce bez jakýchkoliv příjmů a řada z nich bude nucena bez další pomoci zavřít. Proto je extrémně důležité je v této době podpořit, abychom se v červnu měli vůbec kam vracet," uvedla výkonná ředitelka svazu Martina Ferencová.

Pivovary navrhují vládě kompenzovat přímé škody pro výrobce piva i pro restaurace a odpuštění spotřební daně z čepovaného piva, které se bude muset kvůli vládním opatřením vylít. Tržby pivovarů v ČR klesly v důsledky epidemie o 40 procent, u minipivovarů přesahuje podle svazu snížení 80 procent.

Důvodem poklesu produkce je nejen zavření restaurací, ale také nižší export. V řadě evropských i světových států jsou omezení kvůli koronaviru podobná jako v ČR.

Podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně se až 40 procent z majitelů pivovarů rozhodne podnik zavřít nebo ho bude muset prodat. Zhoršil v tomto týdnu tak svůj březnový odhad, podle kterého byla nucena vzdát se svého podniku čtvrtina majitelů. Šuráň ČTK řekl, že stát sektoru nepomohl a že mnoho z výrobců piva čekalo uvolnění opatření dříve. Jde podle něj prakticky o cílenou likvidaci oboru. V ČR bylo před vypuknutím koronavirové krize 500 minipivovarů.

Podpoř svůj oblíbený podnik v boji o přežití zde.

Témata:  restaurace

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy