Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

IKEA chystá zdražování

IKEA
IKEA
Foto: INT

Hrubý zisk společnosti Inter IKEA, která je majitelem švédské nábytkářské značky IKEA, se v uplynulém finančním roce snížil o 16 procent na 1,71 miliardy eur (asi 44 miliard Kč). Vyšší náklady na dopravu a suroviny totiž převážily nad růstem tržeb, uvedla dnes firma. Dodala, že kvůli přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci přikročí ke zvýšení cen.

Inter IKEA poskytuje franšízu na obchody IKEA a má na starosti jejich zásobování, ze kterého pochází většina jejích zisků. Firma už minulý měsíc oznámila, že celkové tržby značky IKEA se ve finančním roce do 31. srpna zvýšily o šest procent na rekordních 41,9 miliardy eur (téměř 1,1 bilionu Kč). K růstu tržeb přispěl mimo jiné prudký vzestup prodeje prostřednictvím internetu.

"Zásobovat obchody a sklady IKEA je obtížné. Výpadky v dodavatelském řetězci vedly k výraznému poklesu dostupnosti produktů, ze kterého se teprve musíme zotavit. Očekáváme, že to bude pokračovat i po značnou část tohoto finančního roku," uvedla dnes firma.

Finanční ředitel podniku Martin van Dam v rozhovoru s agenturou Reuters upozornil, že vzhledem k nedostatku surovin a růstu jejich cen i vzhledem k logistickým problémům bude v tomto finančním roce obtížné dosáhnout růstu. "Samozřejmě růst plánujeme, ale bude to znamenat velmi tvrdou práci v našem dodavatelském řetězci a s našimi dodavateli," prohlásil. Uvedl také, že majitelé obchodů IKEA budou mít určitou volnost v tom, do jaké míry se rozhodnou přenést zvýšení cen na zákazníky.

Většinu prodejen IKEA vlastní společnost Ingka Group. Ta minulý měsíc oznámila, že tržby v jejích prodejnách se v uplynulém finančním roce zvýšily o šest procent na 37,4 miliardy eur.

IKEA působí také v České republice, kde trhu nábytkářských sítí dominuje. Provozuje v Česku čtyři obchodní domy, dva v Praze, další v Brně a v Ostravě.

Témata:  IKEA

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy