Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

E-shopům se daří. Internetové obchody v průběhu koronavirové krize táhly český maloobchod

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Internetoví obchodníci zvýšili odhad letošního růstu prodejů o dalších pět procentních bodů na 25 procent, což znamená celkové tržby na úrovni rekordních 194 miliard korun. Na začátku roku předpovídali růst o 15 procent, v dubnu předpoklad zvýšili na 20 procent. Vyplývá to z aktuálního vyjádření Asociace pro elektronickou komerci.

Internetové obchody v průběhu koronavirové krize táhly český maloobchod a vykázaly razantní meziroční nárůst prodejů. Rozdíl v dubnu přesahoval 40 procent a postupně se ustálil na 25 procentech v červnu. Růst přitom podle výkonného ředitele asociace Jana Vetyšky pokračuje i ve druhém pololetí a původní letošní předpoklad přesáhne o 15 miliard korun.

"E-shopy a e-commerce jako celek zažily a zažívají velmi úspěšný rok, přestože v kontextu, který nikterak pozitivní není. Nejen české on-line obchody ale potvrdily svou kvalitu a flexibilitu a v uplynulých měsících zvládly bravurně zásobovat domácnosti i společnosti veškerým poptávaným zbožím. Češi si tak během nouzového stavu našli ještě pevnější vztah k nakupování přes internet," dodal Vetyška.

I když ekonomové předpovídají na podzim propad ekonomiky jako celku, Češi využívají on-line nákupů ještě víc než v minulosti a dávají jim přednost před návštěvou kamenných obchodů.

V případě nových omezení v důsledku druhé vlny koronaviru může podle Vetyšky dojít i k další netradiční situaci. Obvykle nejvýraznější vánoční sezona by mohla být podle něho do jisté míry nahrazena či prodloužena do všech podzimních měsíců. Na druhou stranu ovšem toto neobvyklé období přináší velkou výzvu v oblasti plánování a přípravě zásob na následující měsíce, dodal.

Témata:  e-shopy Koronavirus COVID-19 maloobchod

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy