Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi podporují své oblíbené restaurace víc než na jaře

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Objednáním jídla se 70 procent lidí snaží podpořit své oblíbené gastronomické podniky. Lidé si v současné době více než na jaře uvědomují problémy, se kterými se restaurace v souvislosti s pandemií koronaviru a vládními opatřeními potýkají. Občerstvení z výdejního okna nebo přes rozvoz si nyní kupuje o zhruba čtvrtinu víc strávníků než při jarní vlně nákazy. Vyplývá to z průzkumu společnosti Up Česká republika, který má ČTK k dispozici.

Jídlo z restaurací si za současné situace dopřává 45 procent Čechů. Výhradně výdejní okénka využívá 14 procent lidí, rozvozu dává přednost 15 procent strávníků, obě možnosti kombinuje rovněž zhruba 15 procent lidí. Nejčastěji si lidé jídlo takto zajišťují jednou až dvakrát týdně.

Častěji než před vyhlášením nouzového stavu si jídlo vyzvedává nebo nechává dovézt asi třetina Čechů. Na této formě stravování 90 procent lidí oceňuje pohodlí, pro 80 procent respondentů znamená hlavně dostupnost, rychlost a chuť objednaného jídla.

Stravovací provozy musejí být od 14. října pro veřejnost uzavřené. Jídlo mohou prodávat přes rozvoz nebo výdejní okénka, která mohou fungovat mezi 06:00 a 20:00. Uvolňování v závislosti na vývoji nákazy by se mělo řídit modelem, který v pátek představilo ministerstvo zdravotnictví. Ve všech pěti stupních rizika bude ale provoz gastronomických zařízení částečně omezen.

Z důvodu pandemie koronaviru a vládních opatření musela podle podnikatelských svazů třetina restaurací zavřít, krach hrozí až 50 procentům stravovacích podniků.

Témata:  restaurace Koronavirus COVID-19

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy