Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Fabia byla loni nejžádanějším ojetým autem

Škoda Fabia byla loni nejžádanějším ojetým autem

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Nejprodávanějším ojetým autem v Česku i na Slovensku byla v loňském roce Škoda Fabia, Češi i Slováci přitom tento model shodně preferují ve stříbrné či šedé metalíze. Vyplývá to ze studie společnosti AAA Auto zveřejněné ve čtvrtek.

V Česku kupovaly Fabie z jedné čtvrtiny ženy a poměrně vyrovnané byly preference při výběru mezi karoserií hatchback a verzí kombi. "Ačkoliv v minulém roce byla nejžádanějším vozem v našich autocentrech Škoda Fabia, když se její prodeje v meziročním srovnání zvýšily o devět procent, největšími ´skokany roku´ byly modely VW Passat s nárůstem 45 procent, dále Ford Mondeo a Peugeot 307 s 37 procenty a model Škoda Superb s 30 procenty," uvedl ředitel prodeje společnosti AAA Auto Daniel Harant. Nejžádanějšími barvami roku 2011 se u ojetých aut staly šedá a modrá metalíza následované základní pastelovou červenou. Nejméně oblíbená byla hnědá barva a nejvíce klesl zájem o barvu vínovou. Dále vzrostly preference u dieselových motorů, které si v minulém roce vybralo 44 procent zákazníků oproti 37 procentům v roce 2010. Provedení hatchback pak preferovalo stabilně 39 procent zákazníků. Žádné změny nejsou ani při výběru převodovky, kde v naprosté většině (95 procent) je volena ta manuální. Větší důraz je ovšem kladen na skutečnost, aby byl vůz vybaven klimatizací (nárůst o deset procent) a vozů bez klimatizace je prodávána necelá třetina.

Témata:  Škoda auto AAA auto

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy