Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

DPD ukončila službu sobotní doručení, Češi ji nevyužívali

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Společnost DPD, přední přepravce v České republice i v Evropě, nebude od května nabízet doručení v sobotu. Během zkušebního provozu se nepodařilo dosáhnout předpokládaného počtu balíčků, a proto se DPD rozhodlo dále nepokračovat a více se zaměřit na rozvoj svých ostatních úspěšných služeb.

Před uvedením služby na trh si firma nechala zpracovat průzkum, ze kterého vyplynulo, že 70 % respondentů má o sobotní doručení zájem. Reálně však v rámci této služby bylo přepraveno pouze 5 000 zásilek za osm měsíců. V aplikaci DPD Kurýr, kde má příjemce možnost volby a změny doručení, šlo o jeden z nejméně používaných požadavků hned po ranním doručení.

“Snažili jsme se našim zákazníkům vyjít vstříc, protože jim dle našich průzkumů u nás sobotní doručení chybělo. Praxe však ukázala opak, a proto jsme tuto službu ke konci dubna ukončili,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ. Podobně situaci se sobotním doručením zásilek vnímají i zákazníci DPD, kteří si tuto službu zajišťují vlastní dopravou. „Na potřeby a přání našich zákazníků budeme samozřejmě pružně reagovat i nadále. Jako jediní na trhu nabízíme od roku 2015 hodinový interval pro doručení, kdy zákazník nemusí zbytečně čekat, a už nyní chystáme nové služby a vylepšení,” doplňuje Malaník.

DPD se chce v tomto roce zaměřit na další inovace a na služby, které zákazníci využívají nejhojněji. V aplikaci DPD Kurýr bylo v minulém roce měsíčně provedeno v průměru více než 40 000 změn. Zákazníci nejčastěji měnili datum a čas doručení (v odpoledních hodinách), na druhém místě adresu a hned za ní si nechávali přesměrovat balíček na jedno z odběrných míst Pickup. Těmto jejich preferencím nasvědčuje i dosavadní trend v 2017.

Témata:  pošta DPD

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy