Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Stánkaři hledají cesty, jak se s EET na place nezdržovat. Tyto "zaručené rady" raději nepraktikujte

Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Stánkový prodej, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Jako úsměvnou snahu, jak zmírnit dopady zákona zveřejňujeme "zaručenou radu", kterou mezi sebou před 2. vlnou EET sdílí trhovci a stánkaři. Do krátkého komentáře ji opět zpracoval Petr Filipec, provozní ředitel Storyous.

Stánkaři za největší problém paradoxně nepovažují nutnost pořídit si pokladnu a zajistit pro ní při venkovních prodejích elektrickou energii a internet. Strach mají především ze zdržení, které jim evidence "na place" může přinést.

Již se objevily zaručené rady, jak zajistit při prodeji drahocenné vteřiny. Například tím, že ráno před prodejem vytisknou a zaevidují účtenky pro všechny své produkty. Zákazníkům pak s produktem dají již vytištěnou účtenku. Co neprodají, večer vystornují.

"Je pravda, že každé zdržení na trhu se při prodejní špičce projeví v ziskovosti. Dokonce jsme řešili případ jednoho stánkaře, jehož zdarma stažená pokladní aplikace byla tak neergonomická a pomalá, že místo pěti lidí za stejnou dobu obsloužil jen čtyři, ziskovost tak klesla až o pětinu. To byl však extrém. Rozumně navržená kasa při evidenci žádné zdržení nepřináší," uvádí Petr Filipec, provozní ředitel Storyous. "Nápad s předtištěnými účtenkami by trhovci rozhodně zkoušet neměli. Finanční správa jejich chování vyhodnotí jako nestandardní a může vyslat kontrolu. Zákazníkům zároveň samozřejmě neunikne, že ke každému produktu dostanou samostatnou účtenku, navíc s časem, který neodpovídá času prodeje."

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb) stánkový prodej ekonomika

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy