Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Americký „Zlatý orel“ opět láme rekordy

USA, ilustrační fotografie
USA, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

První ze světových producentů investičních kovů zveřejnila své statistiky Mincovna Spojených států amerických, která se zaměřuje na produkci světoznámých mincí American Eagle. Podle údajů z mincovny, byl rok 2016 opět rekordní a nechal za sebou i rok 2015, který výrazně předčil očekávání. Informuje Jakub Petruška, investiční analytik, Zlaťáky.cz

Loňský rok přinesl výrazný nárůst a prodej zlatých mincí American Eagle. Ten byl dokonce nejvyšší od roku 2011, a to i přes nepříliš dobrý prosinec. V tomto měsíci bylo totiž prodáno pouhých 29 000 zlatých uncí American Eagle. Prodej byl takto nízký z důvodu ukončení výroby v listopadu a přípravy výroby mince na rok 2017. Docházelo tedy k doprodejům. Celkově státní mincovna prodala v minulém roce 984 500 uncí. Tento údaj představuje vrchol za posledních 5 let. Následující tabulka ukazuje vývoj prodeje od roku 2011 do roku 2016.

 

Prodej zlatých mincí American Eagle (1 Oz)

v letech 2011–2016

rok

počet (v Oz)

změna (v %)

2016

984 500

22,83

2015

801 500

52,81

2014

524 500

-38,76

2013

856 500

13,74

2012

753 000

-24,70

2011

1 000 000

x

Z údajů je patrné, že od roku 2015 dochází k nárůstu. Změna mezi roky 2015 a 2016 je ve výši 183 tisíc uncí tedy 22,83 %. Od začátku roku 2013 bylo zaznamenáno pouze 9 měsíců ze 48, kdy měsíční prodej činil méně než 100 tisíc uncí mincí American Eagle. Je např. patrný růst měsíční produkce za období červenec–říjen 2016, kdy v červenci činila 38 500, v srpnu 58 500, v září 94 000 a v říjnu již 116 000 uncí. Oproti vrcholovému roku 2011 činí rozdíl v roce 2016 pouhých 15 500 uncí.Statistiky naznačují, že produkce poroste i letos. Mohli bychom se tedy dočkat nových rekordů.

Témata:  USA

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy