Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zájem o stříbro raketově roste

Stříbro, ilustrační fotografie
Stříbro, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Lídr českého trhu s investičním zlatem a stříbrem společnost Golden Gate CZ zaznamenala ve třetím čtvrtletí 2016 výrazný nárůst prodeje stříbra. V porovnání s minulým rokem zájem o tento kov vzrostl o 80 procent, prodalo se ho 4,2 tuny. Firma vykázala zisk před zdaněním téměř 12 milionů Kč, shodně jako ve stejném období minulého roku. 

Firma prodala za tři čtvrtletí také 592 kilogramů zlata a celkově utržila 785 milionů Kč. Zpětné prodeje dodavatelům činily u zlata 644 kilogramů a 4,26 tun u stříbra.

Objem cílových částech spořících smluv dosáhl 6,8 miliardy Kč, což je od začátku roku nárůst o 1,8 miliardy korun. Spořící programy, které začínají u částky 500 korun měsíčně, jsou stále populárnější jako alternativa ke spořicím účtům nebo stavebnímu spoření.  

„Analytici se v dlouhodobých předpovědích shodují na tom, že stříbro dlouhodobě poroste. Stříbro je dnes jednou z nejslibnějších investic, protože tento drahý kov je v současné době extrémně podhodnocený. Poptávku po stříbře dále potáhne spotřeba v průmyslu,“ uvedl předseda představenstva Golden Gate CZ Vladimír Brůna. 

Stříbro je právě v průmyslu druhou nejpoužívanější komoditou vůbec. Od roku 2001 jeho cena na světových trzích strmě roste. V roce 2001 stálo stříbro pouhé čtyři dolary za unci, dnešní cena se pohybuje okolo 20 dolarů za unci. Za pouhých 13 let stříbro, měřeno dolarem, navýšilo hodnotu přibližně pětkrát.

Drahé kovy podle průzkumu agentury NMS nyní považuje za výhodnou investici 15 procent Čechů. Fyzicky je vlastní pět procent lidí. Ještě před dvěma lety to však podle statistik Golden Gate CZ byla pouze dvě až tři procenta. 

Témata:  stříbro

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy