Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nový trend na trhu s půdou: maskovaní spekulanti

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Dopisy nabízející odkup zemědělské půdy zná snad už každý vlastník. S těmito nabídkami se v posledních letech zkrátka roztrhl pytel. Zejména množství spekulativních kupujících vlastníky půdy doslova bombarduje dopisy s jediným cílem – levně koupit a obratem draze prodat, informují Farmy.cz.

Špatně informovaných vlastníků ale ubývá a prostor pro spekulace se zmenšuje. V letošním roce se tak korespondenční masáž vlastníků přesunula až na ty nejdrobnější a spekulativní kupující se snaží vydolovat, co se dá. I tak je však zřejmé, že najít vlastníka ochotného prodat půdu výrazně pod cenou je čím dál těžší.

A tak přichází nová taktika jak na vlastníky. Někteří spekulanti zakládají a snaží se zviditelnit realitní weby zaměřené na zemědělskou půdu – s důvěryhodnou tváří, s údajnou historií, údajnými zkušenostmi a s deklarovanou snahou pomoci vlastníkům dobře prodat. Skutečný cíl je však stále stejný – podchytit prodávající vlastníky a odkoupit pozemky za co nejnižší cenu.

Za poslední tři roky vzniklo téměř 20 nových internetových stránek se zaměřením na zemědělskou půdu. Pro běžného vlastníka je skutečně velmi těžké se v množství informací a dezinformací orientovat.

Jak při prodeji nenaletět? Neřídit se jen reklamou nebo lákavou prezentací na internetu, nespoléhat pouze na informace od zájemců. Nabídky na koupi půdy důkladně zvažovat a především porovnávat co nejvíce různých nabídek získaných např. prostřednictvím inzerce. Ta trocha času navíc se bohatě vyplatí.

Témata:  pozemky

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy