Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidl prodával falšované klobásy a sýry. Můžete je mít doma i vy

Lidl
Lidl
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Falšované masné a mléčné výrobky objevila při kontrole ve společnosti Lidl Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Jednalo se o sýr cottage a klobásu.

"Jde o potraviny falšované, kde informace na obalu uvádí spotřebitele v omyl. Oproti informaci na obalu u těchto potravin chybí desítky procent obsahu masa nebo tzv. mléčný tuk. V obou případech se jedná o nedostatek zásadně měnící vlastnosti potraviny," uvedl mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Jedná se o tyto výrobky:

PIKOK CHORIZO CLASSIC s označením šarže LOT 3368915, výrobce: A.SNC ZA de l´Hermet, 81380 Lescure d´Albigeois, země původu: Francie

Výrobce na obalu uvedl, že 100g klobásy bylo vyrobeno ze 120 g masa, laboratorní rozbor ale potvrdil obsah masa pouze v hodnotě 97,40. Údaj na obalu tak uváděl spotřebitele v omyl. "Společnosti Lidl Česká republika v.o.s. inspekce uložila opatření k okamžitému stažení nevyhovující šarže dané potraviny z trhu," dodal Kopřiva.

MILBOMA COTTAGE CHEESE s označením šarže 1601904, výrobce: Privatmolkerei Bechtel, Molkereistrase 5, D-92521 Schwarzenfeld, země původu: Německo

Výrobce na obale uvedl, že tuku v sušině je 20%, laboratorní analýza ale potvrdila obsah tuku v sušině pouze v hodnotě 18,1%. Výrobek inspekce odebrala v distribuci společnosti Lidl Česká republika v.o.s.

"Vzhledem k dlouhodobě neuspokojivým výsledkům kontrol uvedeného sortimentu bude SZPI pokračovat v kontrolách ve stávající vysoké intenzitě. S kontrolovanými osobami inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty," uzavřel mluvčí.

Témata:  Lidl

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy