Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Daňový bonus nechce za stravenky vyměnit téměř nikdo

Daňový bonus nechce za stravenky vyměnit téměř nikdo

Foto: Mariusz Stankowski, MoneyMAG.cz

Daňový bonus jako náhradu za podporu zaměstnaneckého stravování odmítá 93 procent ekonomicky aktivních Čechů. Vyplývá to z v pátek zveřejněného průzkumu společnosti Factum Invenio, který se dotazoval na chystanou daňovou reformu ministra Miroslava Kalouska (TOP 09).

"Podpora zaměstnaneckého stravování představuje mezi českými zaměstnavateli a zaměstnanci nejrozšířenější benefit. Je tedy logické, že tento systém má mezi zaměstnanci velké množství zastánců. Více než devět z deseti dotázaných (93,1 procenta) se domnívá, že stát by měl zaměstnanecké stravování prostřednictvím daňového zvýhodnění podporovat," uvedlo Factum Invenio.

Podle návrhu, který projednává sněmovna, mají daňová zvýhodnění stravenek a příspěvků na podnikové stravování skončit. Výměnou za ně mají všichni zaměstnanci dostat daňový bonus ve výši 250 korun měsíčně, tedy 3000 korun za rok.

"Dnes ale dostávají zaměstnanci od zaměstnavatele příspěvek na stravování v průměrné výši devět tisíc korun ročně, o ten by většina zaměstnanců přišla. Daňový bonus jako náhradu za podporu zaměstnaneckého stravování proto odmítla drtivá většina (92,9 procenta) ekonomicky aktivních obyvatel," dodala agentura.

Zda podpora stravenek a závodního stravování skutečně skončí, zatím není jasné. Zatímco TOP 09 myšlenku prosazuje, ODS je u ní rozpolcená a Věci veřejné jsou zásadně proti – stejně jako opoziční ČSSD a KSČM. Vláda sice konec výhody schválila, koalice o tomto bodu ale ještě dál vyjednává

Témata:  stravenky

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy