Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Z České televize možná zmizí reklama

Z České televize možná zmizí reklama

Foto: Jan Zýka / INCORP images

Poslanci v úterý propustili do závěrečného, třetího kola projednávání zákon, který omezuje reklamu na České televizi. Pokud návrh projde legislativním procesem, mohla by reklama z ČT1 i ČT24 úplně zmizet.

Podle novely by měla reklama zmizet z hlavního kanálu ČT i ze zpravodajské ČT24. Komerční bloky by nadále zůstaly pouze na ČT2 a ČT4, a to na podporu české kinematografie a českého sportu.

Poslanci se tak ve druhém čtení odklonili od původního návrhu, který počítal s tím, že reklama v České televizi ještě zůstane. Návrh volebního výboru, který sněmovna v úterý přijala jako základ úpravy zákona, naopak počítá s tím, že z kanálu ČT1 a ČT24 zmizí reklama úplně.

Výnosy z reklamy na ČT2 by podle návrhu putovaly do Státního fondu kultury, z peněz za reklamu na sportovním kanále ČT4 by měla televize rozšiřovat sportovní přenosy a nakupovat nová televizní práva. Výpadek, který nastane v případě, že reklama na prvním programu ČT skončí, by byly ochotné komerční televize Nova a Prima kompenzovat příspěvkem na podporu kinematografie. To ostatně potvrdil i generální ředitel televize Nova Jan Andruško na nedávné konferenci Digimedia. "Do Státního fondu na podporu kinematografie jde 150 milionů korun ročně. Jsme připravit se podílet na získání stejné, možná i vyšší částky," řekl Andruško. "Hlásíme se k participaci, která bude odpovídat našemu tržnímu podílu, který je vysoký," přiblížil předpokládaný objem vložených financí ředitel Novy. Pokud je v současnosti podíl skupiny programů televize Nova zhruba 40procentní, šlo by asi o 60 milionů korun ročně. O konečné podobě zákona rozhodnou zákonodárci nejdříve na další schůzi Poslanecké sněmovny.

Témata:  Česká televize reklama

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy