Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zabavené padělky neskončí ve spalovně, oblečení dostanou děti

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Místo aby padělky oblečení světoznámých značek skončily ve spalovně, budou dělat radost dětem. Česká obchodní inspekce věnovala přes 500 kusů oblečení zabaveného na tržnicích výchovnému ústavu na Lounsku.

"Určitě ty bundy se mi líbí. Sem tam ty mikiny jsou taky pěkný. Já si myslím, že celkově všechno je pěkný," říká Kryštof z výchovného ústavu v Pšově u Podbořan. I on, stejně jako další čtyři desítky dětí, dostane oblečení od české obchodní inspekce.

"Jedná se o falzifikáty, které jsme zajistili na příhraničních tržnicích v západních Čechách," uvedl ředitel inspektorátu ČOI v Plzni Jan Řezáč. Z plzeňského inspektorátu putovalo do ústavu oblečení v hodnotě přesahující dva miliony korun.

Všechny nášivky známých značek pak budou muset pracovníci ústavu odpárat, což není práce na pár minut. "Když je hodně přišitý, tak to trvá i dvě hodiny," sdělila Hana Kotěborská z výchovného ústavu v Pšově.

"My následně zkontrolujeme, zda se tak stalo. Nášivky, nebo různé nitě pak přebíráme zpátky jako důkaz, že ta loga byla odstraněna," poukázal inspektor ČOI.

Není to poprvé, co Česká obchodní inspekce zabavené zboží darovala potřebným. Dětem by měly vystačit na dva až tři roky, než se ale oblečení z 43 pytlů dostane k dětem, bude to trvat zhruba dva měsíce.

Současný systém, kdy dětské domovy, nebo ústavy odpárávají firemní loga samy, se líbí hlavně dětem. Vychovatelky jim na oblečení totiž mohou dát jakoukoliv nášivku - ne jako dřív, kdy se na místo po logu přišíval nápis Humanita a děti kvůli tomu oblečení nechtěli nosit.

Témata:  ČOI děti

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy