Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodníci přijímají elektronickou evidenci tržeb s rozpaky. Čeho se nejvíce obávají?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Elektronická evidence tržeb bude zavedena pro obchodníky v druhé vlně. Pokud půjde vše dle plánu, jde o začátek března 2017. Většina, konkrétně 76 % z nich, se toho ale obává. Jde především o pořízení technického zařízení a internetového připojení potřebného pro EET, čas a práci navíc. Největší strach mají malé obchody (92 %) na méně frekventovaných místech.

Z dotázaných majitelů obchodů má 76 % obavy ze zavedení EET. Dle jejich názoru bude mít tato povinnost negativní dopad na jejich podnikání. „Část z nich (6 %) to vnímá jako konec jejich byznysu. Jedná se o malé obchody, které jsou na méně frekventovaných místech, pro které pořízení technického zařízení představuje příliš velké náklady. S velkou nedůvěrou se na EET koukají také obchodníci, kteří nemají velké zkušenosti s technologiemi a počítači obecně,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).

Právě nutnost pořízení nového zařízení a využívání neznámé technologie, představuje pro 42 % dotázaných největší zátěží. Dalších 26 % pak vnímá EET jako ztrátu času a 19 % jako práci navíc. Tyto tři argumenty v praxi znamenají další náklady. Navíc téměř 10 % se obává možnosti zneužití osobních dat.

„Průzkum nám potvrdil, že vetší obchody se neobávají technické stránky věci. Většinou již nějaký systém mají, jen jej budou muset nahradit jiným. Pro ty menší je to naopak hlavní argument, proč se k EET stavějí vesměs negativně,“ komentuje Miroslav Uďan a dodává: „Technologie by práci měly zrychlit a zjednodušit. Pokladní systémy umí už spoustu věcí a mnohé jsou připraveny na EET.“

Témata:  EET (elektronická evidence tržeb)

Související

Aktuálně se děje

9. ledna 2025 6:24

Jak za komančů: Nákupní šílenství v Lidl Outletu drtí Štěrboholy. Budou i v jiných městech?

Krátce po Novém roce otevřel řetězec Lidl v pražských Štěrboholích svou první outletovou prodejnu a okamžitě způsobil doslova nával. Zájem Čechů o zlevněné zboží byl tak obrovský, že se lidé neváhali postavit do několika hodin trvajících front, zatímco parkoviště se proměnilo v místo, kde auta vytvářela dlouhé kolony. Tisíce zákazníků už obchod navštívily, ale co si o novém outletu myslí místní? Jak vypadá prodejna necelý týden po otevření?

Zdroj: Radovan Majer

Další zprávy